e.c 1150
Fra : Henrik Stidsen

Dato : 26-07-03 23:30

Hvornår bør man bruge <p> til at placere sin tekst i ? - bør man
skrive alt brødtekst i en <p> og alle
overskrifter/underoverskrifter/afsnitsoverskrifter i <h1/2/3> ?

Nerd is a word only used by those who can’t pronounce ’Intellectual’.
- http://query.dk/permlink.php?link=1058129898

Fra : Anders Thorsen Holm

Dato : 27-07-03 02:33

Henrik Stidsen wrote:

> Hvornår bør man bruge <p> til at placere sin tekst i ? - bør man
> skrive alt brødtekst i en <p> og alle
> overskrifter/underoverskrifter/afsnitsoverskrifter i <h1/2/3> ?

Jeg føler selv, at <p> bør benyttes til større tekst-afsnit, der
følger efter en <h*> eller indgår som en del af en større tekst
omhandlende et bestemt emne.

Nogle steder - som f.eks. små footers - synes jeg selv, en <p> virker
som for "stor", selv om en footer jo egentlig er en selvstændig
sektion og derfor fremmer brugen af <p>. Dog synes jeg også, det er
lidt "grimt" blot at placere tekst i <div>, da en <div> ikke giver
nogen som helst beskrivelse af tekstens betydning. Men: smag og
behag.

Alle overskrifter bør, efter min mening, skrives som <h*>-headers, da
de dikterer dokumentets opbygning. Selv ganske små overskrifter som
til navigations-menuer, bør markeres som en <h1>.

Eks.:

<h1>Indhold</h1>
<ul>
<li>Indledning</li>
<li>Blabla</li>
</ul>

<h1>Indledning</h1>
<h2>Og lidt mere til</h2>

Copyrigt Llama Enterprises

Bemærk at jeg i overnstående eksempel blot har benyttet <div>'er til
at opdele dokumentet i overordnede sektion. Ved hjælp af CSS kan
<h*>'er og <p>'er og <ul>'er præsenteres forskelligt ud fra
"minimalisme", men til gengæld bliver koden let og overskuelig.

--
Anders Thorsen Holm | http://www.daimi.au.dk/~zoolook/

Overvejer du at købe en DVD-afspiller? Så hold dig fra Fredgaard!
Læs hvorfor: http://www.daimi.au.dk/~zoolook/?page=fredgaard

Fra : Henrik Stidsen

Dato : 27-07-03 05:54

Anders Thorsen Holm <zoolook@daimi.au.dkx> wrote in

> [...]
> kan <h*>'er og <p>'er og <ul>'er præsenteres forskelligt ud fra
> denne "minimalisme", men til gengæld bliver koden let og

Jeg synes nu ikke det er så voldsomt svært at overholde en struktur
med <h*><p></p> - og det er sådan jeg havde tænkt mig det, ville bare
lige sikre mig det nu også var korrekt :)