MS Windows
briani 27239
hjælp til winXP
Fra : Steen Wrem

Dato : 26-07-03 16:27

Efter at jeg har haft formateret og lagt en ny win WP på min maskine er jeg
løbet ind i følgende problemer:

Jeg har gendannet nogle mapper, som jeg havde taget en sikkerhedskopi af via
den indbyggede sikkerhdskopiering, -men problemet er at jeg ikke kan få lov
til at åbne dem ej heller slette dem.

Hvad kan jeg gøre??

Jeg kan heller ikke huske, hvordan man skifter ikon på f eks. jpeg filer
filer?

vh SteenW

Fra : Lars Stokholm

Dato : 26-07-03 18:13

In dk.edb.system.ms-windows, Steen Wrem wrote:

>Jeg har gendannet nogle mapper, som jeg havde taget en sikkerhedskopi af via
>den indbyggede sikkerhdskopiering, -men problemet er at jeg ikke kan få lov
>til at åbne dem ej heller slette dem.

Du (den bruger du logger ind med) har nok ikke rettigheder til dem,
kunne jeg forestille mig.

Du skal tilføje den bruger du logger ind med, under Sikkerheds-
fanebladet i egenskaberne for alle mapperne: Højreklik på mappen og
vælg Egenskaber.

Inden du kan se fanebladet "Sikkerhed", skal du slå "simpel fildeling"
fra. Det sker under: Kontrolpanelet -> Mappeindstillinger -> Vis ->
Fjern hakket under det punkt der siger at du skal bruge simpel
fildeling.

Hvis ikke du kan få lov til at tilføje dig selv under "Sikkerhed" skal
du nok logges ind som administrator.

Jeg håber at det hjalp dig et skridt nærmere.

>Jeg kan heller ikke huske, hvordan man skifter ikon på f eks. jpeg filer
>filer?

Kontrolpanelet -> Mappeindstillinger -> Filtyper -> Jpeg -> Avanceret.

--
Lars Stokholm

The case of George the Wipe, oh God I can't stop laughing,
this sense of humour of mine, it isn't funny at all. (KT)

Fra : Steen Wrem

Dato : 26-07-03 19:56

Tak for hjælpen

det lykkedes!