asp.net
Fra : Flemming Jørgensen

Dato : 25-07-03 20:55

Der er blevet oprettet en konto i min XP betegnet "asp.net"
Jeg fandt den da jeg ville ændre i en brugerindstilling.

Hvad og hvem har oprettet denne konto, der ikke vises som mulige
login/brugere ved opstart?

Jeg kan se at der er noget framework temp.files i C:

--
Hilsen

Flemming Jørgensen
remove fbi.

Fra : Jesper Stocholm

Dato : 26-07-03 12:07

Flemming Jørgensen wrote :

> Der er blevet oprettet en konto i min XP betegnet "asp.net"
> Jeg fandt den da jeg ville ændre i en brugerindstilling.
>
> Hvad og hvem har oprettet denne konto, der ikke vises som mulige
> login/brugere ved opstart?

Den kommer automatisk ved installation af .Net framework på en PC med IIS
installeret. Den svarer til IUSR_kontoen i "normale" ASP/IIS-sammenhænge.

--
Jesper Stocholm - http://stocholm.dk
www.asp-faq.dk: FAQ for dk.edb.internet.webdesign.serverside.asp

Fra : Flemming Jørgensen

Dato : 26-07-03 12:39

Jesper Stocholm wrote:
> Den kommer automatisk ved installation af .Net framework på en PC med IIS
> installeret. Den svarer til IUSR_kontoen i "normale" ASP/IIS-sammenhænge.

hmm, jeg bliver bombarderet med en "HTTP_ISS_ISAPI_EXTENSION" fætter....!
NIS" fanger alle forsøg fra inficerede servere at komme ind, men udgør
asp.net en sikkerhedsrisiko? Jeg kan konstatere at den er kommet med en
windows-update.

--
Hilsen

Flemming Jørgensen
remove fbi.

Fra : Martin Schultz

Dato : 26-07-03 14:50

Jesper Stocholm <jespers@stocholm.invalid> writes:

> Den kommer automatisk ved installation af .Net framework på en PC med IIS
> installeret. Den svarer til IUSR_kontoen i "normale" ASP/IIS-sammenhænge.

Kontoen er også dukket op på min winXP der ikke har IIS isntalleret.

Martin

--
Besøg http://adsltips.crunzh.com for guider
til ADSL og opsætning af CISCO router.

Fra : Thomas Madsen

Dato : 27-07-03 13:14

Martin Schultz skrev:

> Kontoen er også dukket op på min winXP der ikke har IIS isntalleret.

Også her. <news:Xns93BBAF1798D62.thomas@madsen.tdcadsl.dk>

Madsen.