Sql sætning?
Fra : Thomas Brejner

Dato : 25-07-03 13:39

Jeg har dette som overhovedet ikke virker, den kommer med denne server fejl:
[Microsoft][ODBC Microsoft Access Driver] Operation must use an updateable
query

Er der nogen der kan se fejlen, for jeg kan ikke :(

<%
if request.querystring("type") = "opret" then
DSN = "DRIVER={Microsoft Access Driver (*.mdb)}; "
DSN = DSN & "DBQ=" & Server.MapPath("billeder.mdb")
Conn.Open DSN
SQL = "INSERT INTO kommentar (festid, billed, navn, kommentar) VALUES ( " &
request.querystring("fest") & ", '" & request.querystring("billed") & "', '"
& request.form("navn") & "', '" & request.form("kommentar") & "' )"
Conn.Execute(SQL)
response.write "hej hej"
Conn.Close
Set Conn = Nothing
end if
%>

Fra : Thomas Hansen

Dato : 25-07-03 13:44

Det lyder mere som om du ikke har skriverettigheder til databasen.
eller at IUSR_XXXXX ikke har rettigheder til databasen, eller mappen som
databasen ligger i

--
Med Venlig Hilsen
Thomas Hansen

Brinck Elektronik & Handel ApS
Frederiksborggade 42
1360 København K.
tlf: 33 11 15 70
fax: 33 91 15 70
website: www.brinck.dk

Fra : Thomas Brejner

Dato : 25-07-03 14:09

Jamen den kan sagtens læse fra den men den kommer med denne fejl når jeg vil
indsætte

Fra : Thomas Hansen

Dato : 25-07-03 14:20

En ting er læserettigheder, noget andet er skriverettigheder.

--
Med Venlig Hilsen
Thomas Hansen

Fra : Thomas Brejner

Dato : 25-07-03 14:33

okay.. er det ikke noget serveren bestemmer? fordi jeg havde det på min
server først og der virkede det, så smed jeg det over på en anden server og
så kunne den ikke oprette noget i db'en

Fra : Thomas Hansen

Dato : 25-07-03 14:54

Prøv at højreklikke på db'en og se i egenskaber om den ikke er
skrivebeskyttet.
Hvis den ikke er skal du højreklikke på mappen som indeholder db'en vælge
sikkerheds fanebladet og tilføje IUSR_maskinnavn til mappen og give ham
skriverettigheder

Fra : Thomas Brejner

Dato : 25-07-03 17:19

Hmm kan jeg vel ikke hvis jeg kun har ftp adgang til serveren.

Fra : Chrisser

Dato : 28-07-03 07:19

Thomas Brejner wrote:
> okay.. er det ikke noget serveren bestemmer? fordi jeg havde det på
> min server først og der virkede det, så smed jeg det over på en
> anden server og så kunne den ikke oprette noget i db'en

Jeg kan huske fra den gang jeg startede med ASP og accessdatabaser at hver
gang vi kopierede databasen ( mellem skolen og hjemme ) var den blevet til
readonly - hvorfor ved jeg ikke...
Mon ikke det er det samme der er sket for dig ?

Mvh
Chrisser

Fra : Jens Gyldenkærne Cla~

Dato : 26-07-03 15:01

Thomas Brejner skrev:

> Hmm kan jeg vel ikke hvis jeg kun har ftp adgang til serveren.

Hvad kan du vel ikke?

Det er svært at se hvad du mener når du bundciterer. Læs gerne min
signatur.
--
Jens Gyldenkærne Clausen