Billede fra ende til anden
Fra : Van Dango

Dato : 03-04-01 11:39

Hej

Hvor mange pixels er en en browser på langs, med en 800x600 skærm?
Er den 800 eller?

Jeg har et problem med at få en billede der fylder fra ende til anden.
Det vil ikke blive på midten, og altså gå helt ud til hver side

Hvad gør jeg?

MVh
Van Dango

Fra : Thomas Jespersen

Dato : 03-04-01 12:23

"Van Dango" <heartcore11@hotmail.com> writes:

> Hvor mange pixels er en en browser på langs, med en 800x600 skærm?
> Er den 800 eller?

Det eneste du kan sige er at den sikkert er mindre end 800. Brugeren
kører muligvis ikke med browseren i fuld skærm, og kanterne og
scrollbaren tager også en del af vinduet.

Se også her:
http://hotwired.lycos.com/webmonkey/99/41/index3a.html?tw=design

Fra : Anders Nielsen

Dato : 04-04-01 23:29

Regn med at sidens indhold max skal være 760 bred og 395 høj, hvis du
vil være sikker på at det kan holde sig inden for en 800*600 opløsning
i maximeret tilstand uden scrollbars.

--
Anders

Fra : Peter

Dato : 05-04-01 09:16

> Hvor mange pixels er en en browser på langs, med en 800x600 skærm?
> Er den 800 eller?

Hej

Jeg har lavet en side hvor du kan se din Browsers indvendige mål.
http://www.cgi-shop.dk/2001/service_tjek_browser.htm

--
Venlig hilsen

Peter Heinzl

Cgi Shop
Aprilvænget 32
DK-6000 Kolding

mobil: 21 77 57 93
Tlf: +45 75 51 99 22
Fax: +45 75 51 99 24

Fra : Henning Petersen

Dato : 05-04-01 09:49

On Thu, 5 Apr 2001 10:16:16 +0200, "Peter" <peter@cgi-shop.dk> wrote:

> Hej
>
> Jeg har lavet en side hvor du kan se din Browsers indvendige mål.
> http://www.cgi-shop.dk/2001/service_tjek_browser.htm

Den kunne nu ikke se hvor stort mit browse-vindue var.
(Bruger Opers)

Men den gættede nu rigtigt nok med hensyn til skærmstørelsen.

--
Venlig hilsen / Best regards
   Henning

_H_P_C_o_n_s_u_l_t_ E-mail: mailto:henning.petersen@hpc.dk