Råd Mht. køb af ASUS P4P800 DeLux !
Fra : --=Stone=--

Dato : 24-07-03 17:19

Kan jeg få lidt feed back omkring dette mobo, af nogle som kender det, før
jeg invisterer i det, alt godt som ondt ??
Feks. kan jeg bruge mine 2 blokke 512 pc 2700 ram i dual ??

TIA

--
--=Stone=--

Fra : Anders Albrechtsen

Dato : 24-07-03 18:00

"--=Stone=--" <sejl@FJERNsurfmail.dk> wrote in message
> Kan jeg få lidt feed back omkring dette mobo, af nogle som kender det, før
> jeg invisterer i det, alt godt som ondt ??
> Feks. kan jeg bruge mine 2 blokke 512 pc 2700 ram i dual ??

1. Hvilket mærke er dine RAM? P4P800 Deluxe er kendt for at være ret
kræsent mht. RAM.

2. Hvad skal ellers have siddende på kortet? Hvis ikke du skal bruge seriel
RAID eller on-board Gigabit LAN burde du måske overveje at købe P4P800
non.deluxe eller måske et Abit IC7.

3. Vær opmærksom på, at dine DDR RAM skal være meget hurtige (læs: CAS2) for
at kunne køre med PAT.
---
Anders

Fra : --=Stone=--

Dato : 24-07-03 19:54

">
> 1. Hvilket mærke er dine RAM? P4P800 Deluxe er kendt for at være ret
> kræsent mht. RAM.

Tech-Trade 1 part. 512 mb DDR 2700, gælder det også for non De Luxe udgaven
??

> 2. Hvad skal ellers have siddende på kortet? Hvis ikke du skal bruge
seriel
> RAID eller on-board Gigabit LAN burde du måske overveje at købe P4P800
> non.deluxe eller måske et Abit IC7.

Ok, men ville gerne have Raid funktionen med, men ikke et must.

> 3. Vær opmærksom på, at dine DDR RAM skal være meget hurtige (læs: CAS2)
for
> at kunne køre med PAT.

Ok der er så vist et problem, men det må jeg jo lige undersøge.

Tak for hjælpen.

--
--=Stone=--

Fra : Svend

Dato : 25-07-03 08:35

> Ok der er så vist et problem, men det må jeg jo lige undersøge.
Se evt. denne tråd :

http://www.abxzone.com/forums/showthread.php?s=&threadid=49814&highlight=p4p800+deluxe+guide

--
Svend

Fra : Nic

Dato : 24-07-03 22:53

> Feks. kan jeg bruge mine 2 blokke 512 pc 2700 ram i dual ??

Sagtens - men 3200 ville være hurtigere (ddr400)

Fra : Anders Albrechtsen

Dato : 25-07-03 00:04

"Nic" <nifonewsx@tiscali.dk> wrote in message

> Sagtens - men 3200 ville være hurtigere (ddr400)

Men PC3200 RAM kan kun udnyttes ved at have en Pentium 4 med 800 MHz FSB.
---
Mvh
Anders

Fra : Jens C. Hansen [Oden~

Dato : 25-07-03 11:03

Anders Albrechtsen wrote:

> Men PC3200 RAM kan kun udnyttes ved at have en Pentium 4 med 800 MHz FSB.

Hvis du mener to stænger PC3200 RAM kørende dual-channel - ja.