Kan man bruge Æ, Ø, Å som navn i en url?
Fra : Anders Aalykke

Dato : 24-07-03 13:56

Jeg har fået min hjemmeside op at køre og alt fungerer perfekt
men to af menupunkterne hvor linkene lyder:
virker ikke på nettet. Jeg har tjekket at det er skrevet korrekt
og at siderne er uploadet. Jeg har også tjekket at der ikke er
forskel mellem små og store bukstaver. Er det for jeg bruger æ,
ø, å?

- Pædagogiske tutorials på dansk
- Kom godt i gang med koderne

Fra : martinussen

Dato : 24-07-03 14:15

Helt korrekt.. Du må kun bruge det engelske alfabet, det er fordi
browseren er lavet/beregnet til engelsk sproget sider.. Og derfor skal
dine sider omdøbes..!!

Det skal de ihvertfald..!

http://www.kandu.dk/

Fra : Knud Gert Ellentoft

Dato : 24-07-03 15:06

"martinussen" <martinussen.news@kandu.dk> skrev :

>Helt korrekt.. Du må kun bruge det engelske alfabet, det er fordi
>browseren er lavet/beregnet til engelsk sproget sider.. Og derfor skal
>dine sider omdøbes..!!

Det er nu ikke browseren, der ikke kan håndtere æøå, men
serveren.
--
Knud

Fra : Erik Ginnerskov

Dato : 24-07-03 17:47

"Anders Aalykke" <Pohpose@hotmail.com> skrev
> [...]
> og at siderne er uploadet. Jeg har også tjekket at der ikke er
> forskel mellem små og store bukstaver. Er det for jeg bruger æ,

Det er dels de danske bogstaver, der giver dig problemer og dels
ordmellemrummet i linket til en af siderne.

I stedet for at skrive <a href="årets noller.htm"> skal du skrive <a
href="aarets%20noller.htm">

Den side, der kaldes, kan godt hedde "aarets noller.htm", men serveren kan
ikke håndtere et kald, der indeholder et mellemrum. Derfor indsættes koden
%20 på mellemrummets plads i linket.

Erik Ginnerskov
http://hjem.get2net.dk/egin