gennemløb et antal checkboxes
Fra : Thomas

Dato : 24-07-03 12:26

Jeg har 10 checkboxes navngivet fra 1-10 som jeg har brug for at gennemløbe
for på den måde at validere hvilke der er valgt, for dernæst at indsætte de
valgte som poster i min database. Hvordan gennemløber jeg mine checkboxes
nemmest?

Fra : René Poulsen

Dato : 24-07-03 16:09

Thomas wrote in dk.edb.internet.webdesign.serverside.asp:
> [...]
> valgte som poster i min database. Hvordan gennemløber jeg mine checkboxes

Hello there!!

Her er en metode du kan bruge - den skulle virker, jeg har testet det

<%
Dim check(10)

For x = 1 To 10
If Request.Form("C" & x) <> off Then
Response.Write "Checkbox " & x & " er afkrydset<br>"
End If
Next
%>

Istedet for at bruge response.write skal du så selvfølgelig have oprettet en
forbindelse til databasen og bruge "Insert into...." osv..., men det gætter
jeg på at du kan finde ud af, ellers skriver du bare igen

/René

- Pædagogiske tutorials på dansk
- Kom godt i gang med koderne

Fra : René Poulsen

Dato : 24-07-03 16:11

René Poulsen wrote in dk.edb.internet.webdesign.serverside.asp:

> Hello there!!
>
> Her er en metode du kan bruge - den skulle virker, jeg har testet det
>
> <%
&gt; Dim check(10)

Hovsa overnstående ( Dim check(10) ) er ikke nødvendigt - brugte den først, men
fandt en nemmere metode
&gt;
&gt; For x = 1 To 10
&gt; If Request.Form("C" & x) <> off Then
&gt; Response.Write "Checkbox " & x & " er afkrydset<br>"
&gt; End If
&gt; Next
&gt; %>