Opdatere tiden.
Fra : Nielsen

Dato : 24-07-03 00:24

Hvordan er det nu lige jeg opdaterer tiden på min SuSE 8.2 box. Det er gået
helt i sort for mig.
Jeg tænker på et program der tilgår en af de der tidsservere, hvor man kan
opdatere tiden.
På forhånd mange tak.

Fra : Jimmy

Dato : 24-07-03 00:34

"Nielsen" <news@taso.dk> wrote in message
> [...]
> helt i sort for mig.
> Jeg tænker på et program der tilgår en af de der tidsservere, hvor man kan

/usr/sbin/ntpdate -s gps.dix.dk

Mvh
Jimmy

Fra : Nielsen

Dato : 24-07-03 01:04

Jimmy wrote:

> "Nielsen" <news@taso.dk> wrote in message
> gået
>
> /usr/sbin/ntpdate -s gps.dix.dk
>
> Mvh
> Jimmy

Hej. Der var den. Tak. Mit problem viste sig, at være xntpd kørte i
forvejen. Den virker ikke når tidsforskellen er for stor. Efter at have
stoppet den og derefter su root, så blev tiden opdateret med:
ntpdate gps.dix.dk
Mange tak.
Søren

Fra : Klaus Alexander Seis~

Dato : 24-07-03 07:48

Jimmy skrev:

> /usr/sbin/ntpdate -s gps.dix.dk

Bemærk at gps.dix.dk kun er beregnet for servere, ikke klienter.
Se <http://www.eecis.udel.edu/~mills/ntp/clock1a.html> under
gps.dix.dk.

Brug hellere <http://www.eecis.udel.edu/~mills/ntp/clock2a.html>,
eller <http://fortytwo.ch/time> (pool.ntp.org). Sidstnævnte kan
anvendes fx ved simpelthen at indsætte tre enslydende linjer i
ntp.conf:

#v+

server europe.pool.ntp.org
server europe.pool.ntp.org
server europe.pool.ntp.org

#v-

// Klaus

Fra : Carsten Holck

Dato : 27-07-03 19:52

Klaus Alexander Seistrup wrote:

> [...]
> eller <http://fortytwo.ch/time> (pool.ntp.org). Sidstnævnte kan
> anvendes fx ved simpelthen at indsætte tre enslydende linjer i

evt ntp(1..3).tele.dk - muligvis kun TDC kunder

Carsten Holck

Malling Support ApS, Vesterbygade 14, DK-9520 Skørping, Denmark
Tel.: +45 9833 9688 Fax.: +45 9833 9687

Fra : Jan Larsen

Dato : 24-07-03 00:35

Nielsen wrote:

> [...]
> gået helt i sort for mig.
> Jeg tænker på et program der tilgår en af de der tidsservere, hvor man kan
Med ntpd eller ntpdate.

/Jan