MS Windows
briani 27239
registreings filen når man skr....
Fra : -=Michael=-

Dato : 23-07-03 19:53

Hvor ligger registrerings database filen i windows xp home (den som man kan
redigere i når man skriver regedit) ???

hvor skal lede??

michael

Fra : Lars Stokholm

Dato : 23-07-03 20:24

In dk.edb.system.ms-windows, -=Michael=- wrote:

>Hvor ligger registrerings database filen i windows xp home (den som man kan
>redigere i når man skriver regedit) ???

Det er vist rundll32.exe og user.exe eller noget i den stil. Det er
ikke noget normale mennesker kan rodde med, med mindre de har et
værktøj som regedit.

--
Lars Stokholm

The case of George the Wipe, oh God I can't stop laughing,
this sense of humour of mine, it isn't funny at all. (KT)

Fra : Lars Stokholm

Dato : 24-07-03 08:34

In dk.edb.system.ms-windows, Lars Stokholm wrote:

>Det er vist rundll32.exe og user.exe eller noget i den stil.

Nå tæt på, system.dat og user.dat. :) Men det er vist kun i gamle
Windows-versioner.

Anyway, denne side: <http://support.microsoft.com/?kbid=318159> siger
at en opdatering til den nyeste service pack (eller bare en hotfix?),
automatisk reparerer registreringsdatabasen.

Jeg skal ikke kunne sige hvordan det lader sig gøre, hvis ikke
systemet kan startes, men de skriver selv:

Symptoms
When a registry hive becomes damaged, your computer
may become unbootable, and you may receive one of the
following Stop error messages on a blue screen:

- Unexpected Shutdown
- Stop:0xc0000135

....og det kommer de så med en "resolution" på.

Nu gætter jeg lidt, for jeg ved ikke meget om det. Kan man starte
i fejlsikret tilstand, så man kan installere en hotfix - måske køre
noget System Restore? Eller måske ville en reperation af Windows
kunne løse problemet.

Fra : Leo E

Dato : 24-07-03 05:43

"-=Michael=-" <michaelnix@nixvvs.dk> wrote in message news:<bfmljf$p4v$1@news.cybercity.dk>...
> Hvor ligger registrerings database filen i windows xp home (den som man kan
> redigere i når man skriver regedit) ???
Hvad mener du, helt nøjagtigt - det er Regedit du redigerer i! og hvor
den ligger, det er C:\Windows
Hilsen: Leo

Fra : -=Michael=-

Dato : 24-07-03 07:59

det jeg mener er at når jeg skriver regedit komme jeg ind i reg. databasen,
jeg skal bruge databasen fra en harddisk hvor systemet er gået ned, men jeg
skal bruge reg. databasen normalt kan man eksportere den men det havde jeg
ikke fået gjort, men jeg ved ikke hvad reg. databas filen hedder som ligger
på harddisken, jeg ville mene at jeg kan kunne overføre den til det nye
system efter formatering..

kan du hjælpe med den fil ??

michael

Fra : Leo E

Dato : 25-07-03 04:25

"-=Michael=-" <michaelnix@nixvvs.dk> wrote in message news:<bfo038$1v66$1@news.cybercity.dk>...
> [...]
> på harddisken, jeg ville mene at jeg kan kunne overføre den til det nye

måske, prøv at brug hjælp i regedit, der står noget om at impotere og eksportere
dele eller hele databasen:

Fra : Leo E

Dato : 25-07-03 04:27

Fra : Leo E

Dato : 25-07-03 05:44

> [...]
> på harddisken, jeg ville mene at jeg kan kunne overføre den til det nye

Måske, prøv at brug hjælp i regedit, der står noget om at importer/eksporter.
Hilse: Leo