Hvordan 'låser' man et bibliotek
Fra : Nordfyns Ungdomsskol~

Dato : 03-04-01 08:22

Findes der en simpel måde at 'låse' et bibliotek af på? (noget med password
.. . . . ) Jeg laver videoredigering og vil gerne sikre mig at ingen andre
kommer ind og roder i min produktion.

Morten

nfuansatte@mail.dk

Fra : Alex Holst

Dato : 03-04-01 09:21

Nordfyns Ungdomsskole <nfu@post4.tele.dk> wrote:
>Findes der en simpel måde at 'låse' et bibliotek af på? (noget med password
>. . . . ) Jeg laver videoredigering og vil gerne sikre mig at ingen andre
>kommer ind og roder i min produktion.

Det kommer an paa saa mange ting som du ikke fortaeller os. Hvilket operativ
system koerer du? Ligger filerne lokalt eller paa en server?

Windows 95 og 98 har ingen sikkerhedsmodel, saa du kan ikke beskytte filer
mod aendringer paa en paalidelig maade. Andre versioner af Windows, f.eks.
NT og 2000, kan beskytte dine filer og det samme gaelder for UNIX systemer.

Fra : Bent skohorn

Dato : 05-04-01 20:50

2 muligheder for at ha dine ting for dig selv: pgpdisk og magic
folders.magic folders kan osse skjule sagerne, ikke bare nægte
adgang(såsnart der er noget der er forbudt er det bare det sjovere)

Fra : Larz

Dato : 07-04-01 00:03

> Findes der en simpel måde at 'låse' et bibliotek af på? (noget med
password
> . . . . ) Jeg laver videoredigering og vil gerne sikre mig at ingen andre
> kommer ind og roder i min produktion.

BestCrypt fra www.jetico.com er også ok.
Det bedste er nok PGP Disk - Den supporterer også flere brugere, og du kan
basere det
på private nøgler eller standard passwords... Dette er PGP 7.

Lars
--Hvis du vil maile mig, så husk at der ikke er virkelighed i min mail!---