Levetid af B&C betonteglsten fra 70'erne
Fra : Michael Jørgensen

Dato : 23-07-03 13:40

Dømmes der hit eller skidt over 30 år gamle betonteglsten?

Jeg har hørt alt fra "de er færdige" til "de holder 40 år mere". Hvad er
rigtigt?

Mvh
Michael

Fra : Anders Wegge Jakobse~

Dato : 23-07-03 14:51

"Michael" == Michael Jørgensen <mijo@FJERN.pc.dk> writes:

> Dømmes der hit eller skidt over 30 år gamle betonteglsten?
> Jeg har hørt alt fra "de er færdige" til "de holder 40 år mere". Hvad er
> rigtigt?

Vores er en 30-40 år gamle (mindst), og bortset fra at de er falmede,
fejler de ikke noget. Vi har for bylige fået repareret en skorsten, og
der bar ikke nogen der gik til under presset på murerstilladset.

Ikke dermed sagt at dine vil have den samme karakteristik, det
varierer nok noget fra den ene til den anden type.

--
/Wegge <http://outside.bakkelygaard.dk/~wegge/>

Fra : Peter Sørensen

Dato : 31-07-03 22:27

In article <m2n0f5nygb.fsf@obelix.bakkelygaard.dk>,
wegge@bakkelygaard.dk says...

> [...]
>
> Ikke dermed sagt at dine vil have den samme karakteristik, det
> varierer nok noget fra den ene til den anden type.

Hvordan ser det ud restlevetiden med eternitplader på ca. samme alder?
(dengang der var asbest i dem)

--
Peter Sørensen
nwcATeurope.com

..sig not found

Fail, Crash or Explode?

Fra : Michael Jørgensen

Dato : 01-08-03 08:35

[snip]
> Hvordan ser det ud restlevetiden med eternitplader på ca. samme alder?
> (dengang der var asbest i dem)

Se det er et godt spørgsmål... Vi har nemlig eternit fra 1968 på taget, og
jeg kan sige at mos vokser helt fint også i asbest

Jeg tror egentlig ikke selve pladerne fejler noget - de virker ikke porøse
eller noget, men er ikke særlig kønne. Og rygningen er revnet en del steder,
mærkeligt nok...

Vi overvejer at udskifte til beton, primært pga. udseendet, men også fordi
jeg ikke aner om der er 2 eller 20 år tilbage i eternitten. Og der er lige
så mange meninger som der er tagfolk...

Mvh
Michael.