asp eller php
Fra : allan

Dato : 23-07-03 10:31

Hvad er bedst, og er der samme muligheder i begge.

- Pædagogiske tutorials på dansk
- Kom godt i gang med koderne

Fra : Jesper Stocholm

Dato : 23-07-03 11:56

allan wrote :

> Hvad er bedst, og er der samme muligheder i begge.

Prøv at skrive "ASP vs. PHP" på Google.

http://www.google.com/search?q=asp+vs%2E+php

Ellers se tråden i dk.edb.internet.webdesign.serverside der starter med
indlægget <7u3nhvkok2s3gj486frmejpdd7sdg34o32@4ax.com>

--
Jesper Stocholm - http://stocholm.dk
The Web submission form is the preferred procedure. However, if you don't

Fra : allan

Dato : 23-07-03 12:12

Der er vist lidt læsestof.
Jeg takker

Fra : Gert Knold

Dato : 23-07-03 16:00

Start på .NET det er mit forslag

Fra : Jørn Andersen

Dato : 24-07-03 06:41

On Wed, 23 Jul 2003 17:00:27 +0200, "Gert Knold" <postmaster@gertk.dk>
wrote:

>Start på .NET det er mit forslag

Undskyld mig, men hvad kan spørgeren bruge et sådant svar til?
Ingen argumenter eller noget.

Der kan efter min mening være gode grunde til enten at vælge ASP.old,
..Net, PHP eller andet, afhængigt af hvilken situation, man er i - så
uden argumenter er der ikke noget endegyldigt svar.

PS: Gider du tage et kig på:

--
Jørn Andersen,
Brønshøj

Fra : Jesper Stocholm

Dato : 24-07-03 09:35

Jørn Andersen wrote :

> [...]
> .Net, PHP eller andet, afhængigt af hvilken situation, man er i - så
> uden argumenter er der ikke noget endegyldigt svar.

præcist - jeg sad selv og overvejede at svare "Hvorfor egentlig det?".
Uden detaljer i svaret er det 100% spild af tid at både skrive og læse.

--
Jesper Stocholm - http://stocholm.dk
Fra Kidchen på kids.tv2.dk:

Fra : Gert Knold

Dato : 25-07-03 05:35

Pga. det er hurtigt (compilling), relativ nemt at gå i gang med (enkel kode)
og det er fremtidens sprog, da det nu er programmering i stedet for
VBscripts.
Ok. Det afhænger jo af om du er MS mand.

Hilsen Gert

Nyttige links
www.asp.net
www.asp101.com

Fra : Jørn Andersen

Dato : 25-07-03 09:26

On Fri, 25 Jul 2003 06:34:41 +0200, "Gert Knold" <postmaster@gertk.dk>
wrote:

> [...]
>og det er fremtidens sprog, da det nu er programmering i stedet for
>VBscripts.
>Ok. Det afhænger jo af om du er MS mand.

Og af hvilken server, man har til rådighed. Og af om man i forvejen
har erfaring inden for en bestemt teknologi. Og ...
Der kan være mange faktorer, der spiller ind.

Der har faktisk været et par tidligere tråde om samme emne i denne
gruppe, som har evnet at undgå "religionskrig", men har givet et
nuanceret billede, som jeg tror alle deltagere faktisk blev klogere
af. Hvis denne tråd skal fortsætte, synes jeg, at det skal være målet.

PS: Gider du tage et kig på:

--
Jørn Andersen,
Brønshøj

Fra : Jesper Fjølner

Dato : 23-07-03 22:08

> Start på .NET det er mit forslag

Hvis man nu kan lidt vb/vba/asp i forvejen er .NET så ikke det jeg skal i
gang med?

Kan jeg bruge .NET og MySQL sammen eller frarådes det?