Fræser startproblemer
Fra : Lars Schmidt

Dato : 22-07-03 21:56

Hej

Jeg har fornyelig købt en ældre fræser, Ariens Rocket VII, med efterhængt
fræser. Motoren er en 7hk Tecumseh. Desværre har den store startproblemer.
Den har heller ikke kørt i mindst 1 år.

Når jeg giver den en gang startgas - starter den - men stopper hurtigt igen.
Sikkert fordi gassen er brugt op. Jeg har tjekket tændrøret, og det se ud
til at den laver en fin gnist. Jeg har haft topstykket af. Der var en del
sod på og omkring ventilerne og på topstykket. Det har jeg fjernet.

Det virker for mig, som om den ikke for nok benzin. Tændrøret bliver heller
ikke særlig vådt. Jeg har kigget lidt på karburatoren, men det siger mig
ikke synderlig meget. Flyderen sidder tilsyneladende ikke fast. Men der
sidder to "stråler" som jeg ikke helt ved, hvad er til. Den ene sidder
nedefra op igennem svømmehuset. Den anden sidder i siden af kaburatoren,
lige over huset.

Er der en venlig sjæl der kan hjælpe?

Lars

Fra : Allan

Dato : 22-07-03 22:37

"Lars Schmidt" <lars@familienschmidt.dk> skrev i en meddelelse
> [...]
> sidder to "stråler" som jeg ikke helt ved, hvad er til. Den ene sidder
> nedefra op igennem svømmehuset. Den anden sidder i siden af kaburatoren,

Nu spørger jeg nok lidt dumt. Men du har selvfølgeligt skiftet det gamle
brændstof
med noget nyt, før du prøvede at starte den.

Man finder tit og ofte gode plæneklippere på omlasteren der er totalt
opgivet.
Kun fordi brændstoffet efterhånden er blevet fyldt med kondensvand.

Allan

Fra : Lars Schmidt

Dato : 23-07-03 11:37

Da jeg fik den stod den tom. dvs. uden benzin. Jeg har selvfølgelig
efterfyldt.

Lars