snegle og frøer
Fra : Bolette Nielsen

Dato : 22-07-03 21:48

Godaften.

Min kæreste og jeg har fornyligt købt en kolonihave, hvilket bare er
dejligt. Men der er utrolig mange snagle og frøer i haven.
Frøerne har jeg ikke rigtig noget imod, men sneglene irritere mig rigtig
meget ( det er snegle uden hus ), er der noget man kan gøre?. Hvordan kan
man f.eks se om det er en dræber snegl?

Mange hilsner fra

Bolette

Fra : Dan Andersen

Dato : 22-07-03 22:41

Rimelig nemt - dræbersnegle er rødbrune.. Se evt. her:

http://www.okolariet.dk/files/Iberisk_Skovsnegl-Info-ark.pdf

Der findes en mængde andre links, men her er en starter

--
Med venlig hilsen, Dan Andersen - www.dbamott.dk - www.oscar4sale.dk -
www.bastetogbundet.dk - www.cafezugarbaby.dk - www.regnvand.dk -

Fra : Peter Ole Kvint

Dato : 23-07-03 10:13

Bolette Nielsen wrote:

> [...]
> Frøerne har jeg ikke rigtig noget imod, men sneglene irritere mig rigtig
> meget ( det er snegle uden hus ), er der noget man kan gøre?

frøerne spiser sneglene, så mon ikke problemet løses når det bliver tørvejr?