SME server og stofanet
Fra : P og T

Dato : 22-07-03 21:17

Hej

Er der nogen der ved hvordan man registrerer en SME server (E-Smith) på
Stofanet ?
Det er noget med en webside hvor man registrerer hver gang man skal på
nettet. Men det er der ikke rigtig nogen mulighed for i SME opsætningen. Har
prøvet PPPOE, men det virker ikke.

Per

Fra : sv-e

Dato : 22-07-03 22:54

P og T wrote:
> [...]
> nettet. Men det er der ikke rigtig nogen mulighed for i SME opsætningen. Har

Hej
Du skal sætte dit eksterne netkort, altså det som har forbindelse med
dit kabelmodem, til at modtage dynamisk ip. Herefter kan du så i en
browser skrive 212.10.10.20 som adresse, her er loginmulighed, en anden
mulighed er at telnette til 192.168.30.2 259, der er mulighed for et
UNIX login, som du evt. kan tilgå med et expect script.

/sv-e

Fra : P og T

Dato : 23-07-03 07:53

> [...]
> mulighed er at telnette til 192.168.30.2 259, der er mulighed for et
> UNIX login, som du evt. kan tilgå med et expect script.

Det med ip virker i hvertfald! Du er en helt!

Så skal jeg bare have et script op at køre. Er der evt. nogen der har et der
virker?

Per

Fra : Tonni Aagesen

Dato : 23-07-03 08:17

Den Wed, 23 Jul 2003 08:52:55 +0200. skrev P og T:

> Det med ip virker i hvertfald! Du er en helt!
>
> Så skal jeg bare have et script op at køre. Er der evt. nogen der har et der
> virker?

Jeg har i tidernes morgen selv konstrueret en lille php-script til
formålet. Du kan finde det her: http://tonni.cazoo.dk/stofaCon.txt

Ellers kig på http://www.stofanet.dk/download/linux.html - linket peger
direkte på siden, da fantastiske Stofa har implementeret en menu på deres
hjemmeside, som ikke virker under andet end Internet Explorer [1].

[1] Virker i hvert fald ikke i mine Gecko browsere eller Opera.

Tonni Aagesen
<agent29 AT stofanet DOT dk>