JFS-fix
Fra : torsten.balle.koefoe~

Dato : 03-04-01 00:36

Var der nogen, der nåede at få fingre i det uofficielle JFS-fix, der
blev annonceret på bl.a. comp.os.os2.bugs samt www.ecomstation.com for
få dage siden? Filnavnet er jfs0328.zip.

I så fald er jeg meget interesseret.

--
Yours etc.
Torsten Balle Koefoed

(Replace servername in address with: subetha<dot>dk)

Fra : Kim Ludvigsen

Dato : 03-04-01 11:38

Efter en hård nedlukning har jeg fået problemer med mit JFS-drev. Når
jeg åbner en bestemt folder, får jeg en fejlmeddelelse (No objects were
found that matched the specified find criteria) og den lukkes igen.
Åbner jeg dens underfoldere er de tilsyneladende tomme, selvom der
skulle være masser af filer. Når musemarkøren er over underfolderne
viser den et timeglas.

Jeg kan sagtens se billederne i en dir i et kommandovindue, og de andre
foldere på drevet virker som de skal.

Jeg har prøvet at gå ind på drevet fra to forskellige OS/2'er, men med
samme resultat.

Nogen ide om, hvordan jeg atter får wps-adgang til filerne?

Mvh. Kim Ludvigsen

Fra : Morten Fordsmand

Dato : 03-04-01 13:28

Kim Ludvigsen wrote in message <3AC9A7FB.3D66@post4.tele.dk>...
> [...]
>foldere på drevet virker som de skal.
>
>Jeg har prøvet at gå ind på drevet fra to forskellige OS/2'er, men med

Det lyder som om folder-objectet er blevet smadret (altså de egenskaber, der
fortæller hvordan
kataloget vises med WPS)

>Nogen ide om, hvordan jeg atter får wps-adgang til filerne?

Du kunne måske bruge EAUTIL, til at backe extended atributter op for selve
kataloget,
og så fjerne dem. Det kan være, at det virker.

Du kan selvfølgelig også risikere at den ikke tror at den er WPFolder mere,
men det burde også
kunne klares på den måde.

(kan den ses i tree-view fra diskens rod?)

Morten Fordsmand
http://www.morten.fordsmand.com

Fra : Kim Ludvigsen

Dato : 03-04-01 14:13

Morten Fordsmand wrote:

> (kan den ses i tree-view fra diskens rod?)

Nu har jeg forsøgt nogle flere gange, og det er yderst mystisk. Jeg kan
godt se disken i treeview, og jeg kan se den fejlbehæftede folder. Nogle
gange får jeg et + for underfolderne. Nogle gange kan jeg expande, så
underfolderne vises, nogle gange får jeg kryds for underfoldere i
underfolderne. Nogle gange kan jeg åbne enkelte af folderne og se
filerne deri. Nogle gange lukkes folderen, lige så snart den er åbnet
med ovennævnte fejlmeddelelse. Og nogle gange som tidligere skrevet får
jeg en tom folder og et timeglas. Meget mystisk!

I stedet for at rode med Eautil tror jeg, jeg vil prøve at kopiere
filerne til nogle nye foldere og så slette spøgelsesfolderen.

Lige et ekstra JFS-spørgsmål: Kan det passe, at man ikke kan placere
swapper.dat på et JFS-drev? Når jeg prøver, får jeg under opstart at
vide, at drevet ikke er tilgængeligt, hvorefter swapper.dat placeres på
mit godt overfyldte OS/2-drev.

Mvh. Kim Ludvigsen

Fra : torsten.balle.koefoe~

Dato : 03-04-01 17:34

On Tue, 3 Apr 2001 10:37:47, Kim Ludvigsen <ludvig@post4.tele.dk> wrote:

> [...]
>Åbner jeg dens underfoldere er de tilsyneladende tomme, selvom der
>skulle være masser af filer. Når musemarkøren er over underfolderne

Jeg har haft samme problem med HPFS, men jeg kan ikke huske præcist,
hvad jeg gjorde for at rette fejlen.

Prøv først at køre en fuld chkdsk af drevet fra WPS'en, dvs. højre knap
på drevet og vælg chkdsk.

Hvis ikke det hjælper, så vend lige tilbage.

Fra : Kim Ludvigsen

Dato : 03-04-01 17:50

torsten.balle.koefoed@somewhere.dk wrote:

> Prøv først at køre en fuld chkdsk af drevet fra WPS'en, dvs. højre knap
> på drevet og vælg chkdsk.
>
> Hvis ikke det hjælper, så vend lige tilbage.

Fejlen er der desværre stadig, selvom chkdsk ikke meldte om nogen fejl.
Det hjalp heller ikke at prøve at kopiere filerne via kommandolinien til
et andet drev, trolden fulgte selvfølgelig bare med.

Mvh. Kim Ludvigsen

Fra : Bent Nielsen

Dato : 03-04-01 20:38

Kim Ludvigsen skrev:
> et andet drev, trolden fulgte selvfølgelig bare med.

Hvis du kan lave filerne til 8+3, så kan du copy dem i en dos box og så
plejer alle de ting at gå fløjten. Der har jeg flere gange haft glæde af
på et hpfs drev

BN

Fra : torsten.balle.koefoe~

Dato : 03-04-01 23:41

On Tue, 3 Apr 2001 16:50:05, Kim Ludvigsen <ludvig@post4.tele.dk> wrote:

>Fejlen er der desværre stadig, selvom chkdsk ikke meldte om nogen fejl.
>Det hjalp heller ikke at prøve at kopiere filerne via kommandolinien til
>et andet drev, trolden fulgte selvfølgelig bare med.

Prøv at køre nedenstående script på flg. måde i roden af det besværlige
drev:

ClearEA *

ADVARSEL: Scriptet nakker alle EA'er i det bibliotek, du kører den i, så
hvis du er usikker på, om der er nogle vigtige iblandt, så vend lige
tilbage igen.

---ClearEA.CMD---------------------------------
/* Remove Extended Attributes */
Call RxFuncAdd 'SysLoadFuncs', 'RexxUtil', 'SysLoadFuncs'
Call SysLoadFuncs

Parse Arg WildCart

If WildCart = '' then
Do
   Say "Usage: ClearEA [/S] <Wildcart>"
   Say
   Exit
End

SearchOptions = 'O'
If Pos('/S', Translate(WildCart)) = 1 then
Do
   WildCart = Substr(WildCart, 4)
   SearchOptions = 'S' || SearchOptions
End

If Pos('"', WildCart) = 1 then
   Parse Var WildCart '"' WildCart '"'

rc = SysFileTree(WildCart, 'Files', SearchOptions)

Do i = 1 to Files.0
   Say 'Removing EA from "'Files.i'"'
   '@EAUtil "'Files.i'" nul /s'
End
---END------------

Fra : Kim Ludvigsen

Dato : 04-04-01 09:50

torsten.balle.koefoed@somewhere.dk wrote:

> Prøv at køre nedenstående script på flg. måde i roden af det besværlige
> drev:
>
> ClearEA *

Tak for scriptet. Nu kan jeg komme ind i nogle flere af folderne, men
desværre stadig ikke dem alle. Til gengæld er det nu ikke noget problem
at kopiere filerne over i nye foldere, der virker.

Jeg tror dog nok jeg omformaterer mit JFS-drev til HPFS. Nu har jeg
nemlig fået problemer med en folder, der tidligere virkede fint. Når jeg
åbner folderen, fryser computeren totalt, så jeg må bruge nødknappen. Og
denne gang opstod fejlen efter en almindelig nedlukning af OS/2.

Er det JFS, der er fejlbehæftet, kan det være min nye harddisk (40 GB
Quantum) eller er jeg bare uheldig?

Mvh. Kim Ludvigsen

Fra : torsten.balle.koefoe~

Dato : 04-04-01 16:31

On Wed, 4 Apr 2001 08:50:21, Kim Ludvigsen <ludvig@post4.tele.dk> wrote:

>Tak for scriptet. Nu kan jeg komme ind i nogle flere af folderne, men
>desværre stadig ikke dem alle.

Du kan bare køre scriptet i alle foldere, der giver problemer. Men husk
at kigge dig for.

> [...]
>denne gang opstod fejlen efter en almindelig nedlukning af OS/2.
>
>Er det JFS, der er fejlbehæftet, kan det være min nye harddisk (40 GB

Kører du ikke med de nyeste opdateringer af JFS? Jeg kører pt. med det
nyeste officielle fix og har lige fået fingre i et helt nyt uofficielt,
der skulle løse nogle "logredo"-problemer, jeg har haft (jvf. trådens
start), men derudover kører det glimrende.

Jeg kom lige i tanke om, at jeg havde samme problemer som dig for et
halvt år siden. Det viste sig at være relateret til en enkelt folder i
roden, og efter at have slagtet dens EA'er og kørt en fuld CHKDSK, løste
det sig. Jeg er ret overbevist om, at jeg har lagt nogle nyere fixes på
siden da.

Fra : Kim Ludvigsen

Dato : 04-04-01 21:31

torsten.balle.koefoed@somewhere.dk wrote:

> Kører du ikke med de nyeste opdateringer af JFS?

Hvor finder jeg dem? Jeg har lige foretaget en hurtig søgning på IBMs
sider, men uden resultat.

Mvh. Kim Ludvigsen

Fra : torsten.balle.koefoe~

Dato : 04-04-01 22:28

On Wed, 4 Apr 2001 20:31:22, Kim Ludvigsen <ludvig@post4.tele.dk> wrote:

>Hvor finder jeg dem? Jeg har lige foretaget en hurtig søgning på IBMs
>sider, men uden resultat.

På:

http://ps.software.ibm.com/pbin-usa-ps/getobj.pl?/pdocs-usa/fixnews.html

- kan du finde links til de nyeste opdateringer til OS/2 generelt. Det
uofficielle fix kan du få af mig, hvis du har mod på det; jeg har ikke
selv prøvet det endnu, men regner med at installere det ved en snarlig
lejlighed.

Fra : Kim Ludvigsen

Dato : 10-04-01 19:05

torsten.balle.koefoed@somewhere.dk wrote:

> På:
>
> http://ps.software.ibm.com/pbin-usa-ps/getobj.pl?/pdocs-usa/fixnews.html

Tak, underligt, at jeg ikke kunne finde nogle links til den via IBMs
supportsider.

> [...]
> uofficielle fix kan du få af mig, hvis du har mod på det; jeg har ikke
> selv prøvet det endnu, men regner med at installere det ved en snarlig

Jeg har ikke rigtigt haft tid til at prøve at få rettet min JFS-fejl,
men jeg vil lige afprøve det officielle fix først. Jeg vender tilbage,
hvis det ikke lykkes at få partitionen til at opføre sig ordentligt.

Mvh. Kim Ludvigsen

Fra : Morten Fordsmand

Dato : 04-04-01 06:33

Kim Ludvigsen wrote in message <3AC9FF3D.5228@post4.tele.dk>...
>torsten.balle.koefoed@somewhere.dk wrote:

>Det hjalp heller ikke at prøve at kopiere filerne via kommandolinien til
>et andet drev, trolden fulgte selvfølgelig bare med.

Næeh du fik vel bare dine uhensigstmæssige EA'er med.

Personligt synes jeg at det var en kæmpemæssig brøler i designet af WPS, at
man blandede filsystemet ind i sit objekthieraki.