Visne agurker
Fra : Abildgaard 3140

Dato : 22-07-03 14:56

Ja, visne er de såmænd ikke. Bladene er supergrønne og strutter af sundhed.
Der kom også en flok superflotte agurker, men efter en uges ferie, hvor
naboen vandede i drivhuset, bliver agurkerne ikke til andet end 5-10 cm
lange askebægerfarvede børster.

Der står ikke noget om den type ildebefindende i min manual, er der én her,
der kan stille en diagnose?

Tomater, squash og chili stortrives.
--

|¨ ¨ ¨ ¨ ¨¨ Torben

[OO]
<>'

Fra : Per A. Hansen

Dato : 22-07-03 18:12

"Abildgaard 3140" <pialykke@fjernmigget2net.dk> skrev i en meddelelse
> [...]
> lange askebægerfarvede børster.
>
> Der står ikke noget om den type ildebefindende i min manual, er der én

Agurker er overordentlig følsomme for fugtighed omkring
rodhalsen, hvor der så sker angreb af svampe.
Tidspunktet for vandingen har sikkert været uheldig -
måske om aftenen?

Per A. Hansen

Fra : Abildgaard 3140

Dato : 22-07-03 23:08

"Per A. Hansen" <xxper.hansen@get2net.dk> skrev i en meddelelse

> [...]
> rodhalsen, hvor der så sker angreb af svampe.
> Tidspunktet for vandingen har sikkert været uheldig -

Ku godt være sket. Hvad gør jeg så?

--

|¨ ¨ ¨ ¨ ¨¨ Torben

[OO]
<>'

Fra : Per A. Hansen

Dato : 23-07-03 09:26

> "Per A. Hansen" <xxper.hansen@get2net.dk> skrev i en meddelelse

-klip-

> Ku godt være sket. Hvad gør jeg så?

Der er intet man kan gøre ved agurkerne - de kan
roligt fjernes.
Næste år kan du fylde rent sand omkring rodhalsen
på de unge planter, det forebygger noget.
Vanding bør ikke foretages i perioder med køligt vejr, da det
sætter planten i stå - den er meget varmekrævende.

Per A. Hansen