Trussel eller blot dum lille dreng
Fra : Michael

Dato : 22-07-03 11:02

Hej,
har sat hegn op ind til naboerne. Hegn er åbenbart noget helt nyt, for de
reagerer mærkeligt over for dette fremmede. Igår fandt jeg en universal sav,
ikke savet ind i træet, men sat ind imellem stolpe og brædder. De havde da
vel ikke regnet med at jeg ville begynde at save mit eget hegn ned...
Men hvis det sker en dag, hvad så?
-Michael

Fra : Ebbe Rasmussen

Dato : 22-07-03 11:11

Michael wrote:
> [...]
> universal sav, ikke savet ind i træet, men sat ind imellem stolpe og
> brædder. De havde da vel ikke regnet med at jeg ville begynde at save

Hej Michael.
For mig ser det ud som om du har sat et hegn op, uden at du og din nabo har
talt om det. Hvis det er rigtigt, forstår jeg til dels deres reaktion. Jeg
ville nok skynde mig at få klarhed over naboens syn på det nye hegn og så
finde en løsning, som begge er tilfredse med.
Ebbe

Fra : Michael

Dato : 22-07-03 11:19

> [...]
> ville nok skynde mig at få klarhed over naboens syn på det nye hegn og så
> finde en løsning, som begge er tilfredse med.

Det er et privat hegn. Placering, dimensioner og farver mv. er iht.
Hegnsloven og lokalplan m.v.
(der skal endda være levende hegn i skel så vi kunne ikke engang dele
udgiften)
Parcelforeningen har ingen retningslinier, og desuden findes andre lignende
hegn i området.

Hvordan kan du give naboen ret??

(jeg ved ikke hvilken nabo præcist -jeg bor i midten af en blok bestående af
fem rækkehuse)

Fra : Carsten Finn Rasmuss~

Dato : 22-07-03 11:17

Michael wrote:
> [...]
> universal sav, ikke savet ind i træet, men sat ind imellem stolpe og
> brædder. De havde da vel ikke regnet med at jeg ville begynde at save

Hegnsloven angiver spillereglerne...
http://www.hegnsloven.dk/

Dialog er meget bedre end love og regler. Det er en nuturlig del af
'godt naboskab' og almindelig dannelse at man taler med naboen inden man
ændrer på hegn og hække. Måske er saven en 'fin hentydning' til dette.
(Jeg synes faktisk at den er rigtig sød, og viser at naboen har humor).

Køb nogle kolde bajere og noget rødvin. Tænd op i grillen og inviter
naboen ind til en snak om 'sav-mysteriet'.
Måske kan i også undervejs blive enige om hegnet

--
Carsten (3600)
HELD er noget der indtræffer når grundige forberedelser

Fra : LL

Dato : 22-07-03 11:53

Jeg må give Carsten ret, selv om man har ret ifølge loven, er det
almindeligt pli lige at tale med naboen først, hvis man f.eks. sætter et
hegn op, i flere tilfælde kan det faktisk også medføre at udgifterne kan
deles!

Vil man opsøge konfrontationer og problemer her i livet, er der masse af
muligheder. Vil man derimod prøve at undgå dem og bruge sin tid og
kræfter på de dejlige ting som livet kan tilbyde, så kræver det blot
lidt omtanke.

MVH

Lars

http://www.kandu.dk/

Fra : Michael

Dato : 24-07-03 08:08

"Michael" <michael@hotmail.com> wrote in message
> [...]
> ikke savet ind i træet, men sat ind imellem stolpe og brædder. De havde da
> vel ikke regnet med at jeg ville begynde at save mit eget hegn ned...

Konklusion: man skal føje sig (?). Pis mig i øret.

Fra : Carsten Finn Rasmuss~

Dato : 24-07-03 10:07

Michael wrote:

> Konklusion: man skal føje sig (?). Pis mig i øret.

Det er dog uretfærdigt hvordan uheldet kan ramme nogle mennesker. Nogle
få løber en gang i mellem ind i en uheldig nabo. Med du er løbet ind i
hele FIRE. Det er sgu' uretfærdigt.

Pisse dig i øret kan jeg ikke tilbyde, men hvis du spørger dine naboer,
har jeg en fornemmelse af at de vil stå i kø for at få lov.

Carsten,
hvis største naboproblem er hvis have man skal dele rødvinen i.

Fra : Henrik 'Egern' Jense~

Dato : 24-07-03 10:43

Michael skrev i en meddelelse...
> Konklusion: man skal føje sig (?). Pis mig i øret.

Er det bare mig, der får den fornemmelse, at Michael bare søgte efter
moralsk støtte og altså ikke gode råd, da han skrev?

-- HEJ
............elsker en god nabo..............

Fra : Preben Kristensen

Dato : 24-07-03 14:29

"Henrik 'Egern' Jensen" <cj_egern@mail1.stofanet.dk> skrev i en meddelelse

> Er det bare mig, der får den fornemmelse, at Michael bare søgte efter
> moralsk støtte og altså ikke gode råd, da han skrev?
>
> -- HEJ
> ...........elsker en god nabo..............

Michael er en af den typpe der endnu ikke er blevet voksen, efter en
meget forkælet barndom. Den der type at "hvis jeg ikke må bestemme det
hele gider jeg ikke lege med jer"

Trist for ham for det eneste han opnår er masser af uvenner og ensomhed.

Preben Kristensen
Som ikke har andet end gode naboer

Fra : Erik Olsen

Dato : 24-07-03 16:21

Michael wrote:
> "Michael" <michael@hotmail.com> wrote in message
>
> Konklusion: man skal føje sig (?). Pis mig i øret.

I naboforhold bør man holde sig for øje hvad det egentlig er man vil
opnå, og så agere derefter. Det tager kun et ubesindigt øjeblik at
ødelægge et godt naboforhold, men meget lang tid at genopbygge det.

--
Venlig hilsen
Erik Olsen