vi har mug på flisefuger i brusekabinen
Fra : slet JHCTO

Dato : 22-07-03 10:38

Hej
Vi har fået mug eller alger på fugerne mellem fliserne i brusekabinen.
Det skyldes vandpjaskeriet i brusekabinen og kommer altså ikke
udefra.
Såvel byggemarkedet som Leth fortæller, at man skal bruge klorin til
at fjerne pletterne.
Det virker ikke på vores mug/alge pletter.
Er der nogen der kender andre gode råd.

PS: Det er ikke silikonefugen jeg mener. Den skifter vi ca. hver 2 - 3
år.

Venlig hilsen

lars

Fra : stig54

Dato : 22-07-03 12:29

"slet JHCTO" skrev d. 22-07-03 10:38 dette indlæg :
> [...]
> Er der nogen der kender andre gode råd.
>
> PS: Det er ikke silikonefugen jeg mener. Den skifter vi ca. hver 2 - 3

Hej Lars

Jeg arbejder som handyman på et Hotel og der havde vi samme problem.
Vi bruger noget der hedder så simpelt som mugfjerner. Det køber vi på et
vaskeri i fem liter (mindre kan også fås).
Det forstøves på virker i 5 min. og skylles af. Det er virkelig
effektivt.

http://www.kandu.dk/

Fra : LL

Dato : 22-07-03 12:35

På et tøjvaskeri, kan du se hvem der importeret/fremstiller
"Mugfjerner".

MVH
LL

http://www.kandu.dk/

Fra : Carsten Finn Rasmuss~

Dato : 22-07-03 13:40

slet JHCTO wrote:
> [...]
> Er der nogen der kender andre gode råd.
>
> PS: Det er ikke silikonefugen jeg mener. Den skifter vi ca. hver 2 - 3

Der findes masser af alge og mugfjernere på markedet, men det er kun
symptombehandling.
Du skal behandle årsagen.
Du mangler udluftning på badeværelset. Mugdannelserne er tegn på for
megen fugt og dårlig udluftning. det fugtige miljø vil også angribe det
øvrige inventar på badeværelset, skabe m.v.
Frisk luft er sagen

--
Carsten (3600)
HELD er noget der indtræffer når grundige forberedelser

Fra : JannOtto

Dato : 22-07-03 14:01

> [...]
> Er der nogen der kender andre gode råd.
>
> PS: Det er ikke silikonefugen jeg mener. Den skifter vi ca. hver 2 - 3

Hej Lars

Hvis du ikke kan få det fjernet på andre måder så kan du prøve med
Rodalon, det kan købes i alle varehuse, det bruges bla. til at fjerne
svamp med, og da mug er i familie med svamp skulle det kunne klare det.

M.V.H.
JannOtto

http://www.kandu.dk/

Fra : stig54

Dato : 22-07-03 14:03

> [...]
> Er der nogen der kender andre gode råd.
>
> PS: Det er ikke silikonefugen jeg mener. Den skifter vi ca. hver 2 - 3

Carsten har ret, der skal luftes ud.

http://www.kandu.dk/

Fra : Jørgen

Dato : 22-07-03 20:56

Brug Klorin.

Du må ikke have brugt =kalkfjerner i 14 dage, (på grund af fare for klorgas)
Læg klorinen ud, ufortyndet og lad det sidde i mindst ½ time. Er fugerne
ikke rene brug klorin en gang til i mindst ½ time.

Er fugerne ikke rene er det ikke mug. Husk ikke at bruge syre i mindst 14
dage
alt andet algefjerner og hvad det hedder er også et klor produkt, men meget
dyrere

Hilsen Jørgen