SATA eller SCSI
Fra : Rune Peitersen

Dato : 22-07-03 09:58

Hej NG

Jeg er nyudnævnt admin på en nystartet skole, og skal derfor ud og
købe server m.m.
Jeg er kommet i tvivl om hvad der er det rigtige at købe - har fået
temmelig mange gode, men forskellige råd.
Serveren (Win 2003 Server) skal fungere som domænecontroller for 20-30
Win XP klienter samt som filserver for ca. 100 brugere. Altså ikke
nogen kæmpe arbejdsbelastning datamæssigt.
Jeg vil gerne have en form for RAID så jeg har mulighed for at spejle
henholdsvis system- og datadisken. jeg er af flere blevet anbefalet at
købe en SATA løsning p.g.a. den lave pris og eftersigende udemærkede
ydelse. SCSI løsningen er jo noget dyrere og da jeg kun har 15.000,-
til rådighed, hælder jeg mest til en SATA-løsning. Hvad siger I?

Mvh
Rune Peitersen

Fra : Kaj S. Laursen

Dato : 23-07-03 20:23

"Rune Peitersen" <rp@beamie.dk> wrote in message
> Hej NG
>
> Jeg er nyudnævnt admin på en nystartet skole, og skal derfor ud og
> købe server m.m.

Held og lykke

> [...]
> ydelse. SCSI løsningen er jo noget dyrere og da jeg kun har 15.000,-
> til rådighed, hælder jeg mest til en SATA-løsning. Hvad siger I?

Jeg ville med den belastning vælge SATA.

Mvh.,

Kaj

Fra : Jesper G. Poulsen

Dato : 24-07-03 16:59

In dk.edb.hardware.server, Rune Peitersen <rp@beamie.dk> says...
> ydelse. SCSI løsningen er jo noget dyrere og da jeg kun har 15.000,-
> til rådighed, hælder jeg mest til en SATA-løsning. Hvad siger I?

Med det budget har du simpelthen ikke råd til SCSI.

--
Med venlig hilsen/best regards
Jesper G. Poulsen

Fra : Søren Schimkat

Dato : 29-07-03 14:54

Hej Rune

Vrid nogle flere kroner ud af chefen og køb dig et par scsi diske og en raid
controler... for selv om du ikke mener at der vil komme stor diskload... så
kan diskene aligevel nemt ende med at blive en flaskehals.

mvh Søren

www.serverforum.dk