Garage til bolig - må man det ?
Fra : Kim Kristianson

Dato : 22-07-03 08:54

Hej

Jeg har en muret garage som ikke bruges til bilen.

Da vi købte huset var den isoleret i vægge og lofter, men det støbte gulv er
ikke isoleret og der er ingen radiator.

Jeg overvejer at isolere gulvet med rockwool og dermed hæve gulvet ca. 12 cm
samt at installere en vandbåren radiator og dermed inddrage garagen til den
almindelige beboelse.

Er der ikke noget med bebyggelsesgrad på 25 % på min 825 kvm grund. Huset er
187 kvm og garagen er 35 kvm = 222 kvm d.v.s. bebyggelsesgrad for beboelse
bliver ca. 27 %. Må jeg så godt ? - og skal jeg have nogen tilladelser for
at inddrage garagen til beboelse ?

Med venlig hilsen

Kim Kristianson

Fra : HHIST

Dato : 22-07-03 09:18

"Kim Kristianson" <mail@logen.dk> wrote in message
> [...]
>
> Med venlig hilsen
>
> Kim Kristianson
>
> Det er svært at svarre på for der flere ting som skal være i orden.
Lofthøjden gennemsnit min. 2,38m. vinduesareal. uden at værre sikker mener
jeg det skal være 10% af gulvareal. Flugtveje kender ikke minimum
størrelser.
Hvis du vil have det godkendt som beboelse skal du under alle omstændigheder
forbi teknisk forvaltning. Og de har bygningsreglementet.
Jeg har selv en kælder som ikke kan godkendes til beboelse, men derfor gør
jeg det da alligevel.
mvh. FC