WLAN - rækkevidde
Fra : Allan N. Skov

Dato : 22-07-03 00:51

Hej ng,

Vi er to "fattige" studerende i centrum af Aalborg som gerne vil dele et
netværk via. wireless LAN. Jeg har set på krak at vi ca. bor 200 meter fra
hinanden i lige linie, og der er mulighed for at vi kan montere antenner på
taget af begge bygninger (vi bor begge på 5. etage). Der er næsten tale om
"line of sight".

Vil det være mulig at forsøge en IEEE 102.11b løsning med følgende udstyr:

2 stk. SMC Adapter Wireless USB 11Mbs (link:
http://www.2it.dk/shop/productinfo.asp?id=825)

og på den måde spare et Access Point?

Jeg går ud fra at det er muligt at tage / pille antennerne af og føre dem
via en ledning op på taget.
-Det ville jo være en billig løsning, og producenten påstår en rækkevidde på
300 meter, men kan man stole på det?

Hvilke andre alternativer kunne vælges hvis denne løsning er for
"optimistisk"?

/Allan Skov

Fra : Peter Hansen

Dato : 22-07-03 10:24

a) Hvis I sætter jeres maskiner sammen direkte, uden AP, er I så ikke
kraftigt begrænset, dvs. ingen fælles ADSL-adgang (hvis I havde tænkt på
det)?

b) Naturens love er uransagelige. I er nødt til at afprøve det i praksis.
Dvs. køb komponenterne på internettet (med returret), pas på dem, montér dem
og afprøv det. Og returnér, hvis det ikke duer.

v.h.

Fra : Dennis Larsen

Dato : 27-07-03 21:30

Hvis i køber på Internettet er der altid 14 dags returret på ... det er
lov... men ring og aftal det med dem.

Hvis der står 300m ( rækkevidde ) Så er det nok i fri luft.

Der løsninger her i DK .. En antenne fx ... der kan række 5 KM til 1800 +
det løse.
Men der er sikkert og mindre antenner.