"CeeCee" <kamisu@hothotmail.com> wrote in message
news:bfhp96$28om$1@jarjarbinks.mobilixnet.dk...
> Jeg har lige startet en virksomhed (fotografi)
>
> Og nu har jeg dette spørgsmål :
>
> Jeg har en masse udstyr som jeg havde erhvervet mig inden (professionelt
> kameraudstyr, computer, bil, andre småting)
>
> Værdien af disse ting, - hvordan indfører jeg dem i virksomheden - og hvad
> kan jeg trække fra ?
>
> Krydret spørgsmål - tjaaa, jeg er en klovn til økonomi med god med en
> lysmåler
Åhh - et spørgsmål som dette tiltrækker gribbene, som straks vil foreslå at
du bruger dem som revisior.
Imidlertid er jeg for en gangs skyld enig.
Hvis du selv mener du er en klovn til økonomi må man formode at andre kan
gøre arbejdet bedre.
Samtidig må man formode at du hellere vil koncentrere dig om at lave penge
end sætte dig ind i noget, som rent faktisk er en hel uddannelse.
Jeg vil derfor foreslå, at du finder dig en revisor i din prisklasse og
laver en aftale med fast pris for eet års moms, skat, foreløbigt regnskab i
december, selvangivelse, kapitalforklaring, personligt regnskab, og regnskab
samt evt. flere obligatoriske ting.
I øvrigt skal du sørge for at finde en revisor, som ikke opkræver penge for
support indenfor rimelighedens grænser.
Min tidligere revisor bonede 700 ex moms uanset hvad jeg spurgte om.
Min nuværende siger at de ikke bekymrer sig om den slags småtterier så længe
det kan besvares på under en halv time (hvilket nu er højt sat mener jeg).
Om ikke andet vil en revisor i mange tilfælde kunne tjene sig selv hjem ved
at finde fradrag, som man ikke selv ville have fundet.
Mvh
Jimmy