Opsætning af komfur
Fra : acm

Dato : 21-07-03 21:56

Hejsa!

Hvilke regler er der for vægbeklædning bag et komfur og ovn?

Skal det være fliser (som jeg har nu) eller må det gerne være den rå væg,
eller må jeg sætte glasvæv op som er malet, eller noget helt 4.

Hilsen Jacob

Fra : kim rasmussen

Dato : 21-07-03 22:19

Hej Jacob
Jeg mener du må bruge lige hvad du har lyst til ,det bedste er selvfølgelig
noget vaskbart

mvh mcloud

Fra : acm

Dato : 22-07-03 07:20

Også nede bagved, der hvor man ikke kan se væggen? Jeg tænkte lidt på om der
er noget varmepåvirkning.

Komfuret er et Siemens ca. 5-6 år gammelt.

Fra : Lars Knudsen

Dato : 22-07-03 07:38

Hejsa,

"acm" <basten@mailme.dk> wrote in message

> Også nede bagved, der hvor man ikke kan se væggen? Jeg tænkte lidt på om
der
> er noget varmepåvirkning.

Ikke af betydning. Da jeg havde komfur engang stod det op af betonvæggen i
lejligheden.

I dag har jeg et bageovn, der er indbygget i et skab - det er også meget
brugt jo - og fungerer uden problemer. Varmen kan jo stige op bag ved
komfuret.

> Komfuret er et Siemens ca. 5-6 år gammelt.

Der står i øvrigt nok i vejledningen til det, hvordan det må/skal opstilles.

** Lars