Moms - tilbage, hvad så?
Fra : MadsD

Dato : 21-07-03 16:39

Når jeg sælger, opstår der salgsmoms.
Når jeg køber, opstår der købsmoms.
T*S får en momsopgørelse pr. kvartal

Jeg får moms tilbage.... Hvor skal det bogføres? Debet i Kasse og kredit i
Momsafregning?

--
Regards/Hilsen
MadsD - http://www.madsd.dk

PS.: Jeg _har_ gået på handelsskolen og har sørme en hh, jeg kan bare ikke
finde mine gamle bøger, og nu er jeg rådvild. Har søgt på Google, T*S, mv.
og kan ikke finde det jeg skal bruge.

Fra : Daniel S.

Dato : 21-07-03 17:16

"MadsD" <spam@_removemetosendmemail_madsd.dk> wrote in message
> [...]
> T*S får en momsopgørelse pr. kvartal
>
> Jeg får moms tilbage.... Hvor skal det bogføres? Debet i Kasse og kredit i

Jeps.

Fra : Erik G. Christensen

Dato : 21-07-03 17:44

MadsD wrote:

> [...]
> T*S får en momsopgørelse pr. kvartal
>
> Jeg får moms tilbage.... Hvor skal det bogføres? Debet i Kasse og kredit i

Hm, når man ikke kan huske, må man tænke

Du har modtaget et beløb fra T*S, det skal flyttes fra momsafregning
til kasse.
Ellers passer din momsafregningssaldo ikke næste gang, du gør den op.

Og helt bevidst hverken debet eller kredit, eller plus eller minus,
der er noget forskellig fra de enkelte regnskabsprogrammer

--
Med venlig hilsen Erik G. Christensen
Rådgiver for flere danske svinebønder.

Fra : Lars

Dato : 21-07-03 20:50

"Erik G. Christensen" <egc@post1.tele.dk> skrev i en meddelelse

> [...]
>
> Og helt bevidst hverken debet eller kredit, eller plus eller minus,
> der er noget forskellig fra de enkelte regnskabsprogrammer

Kan du/i evt. anbefale et godt regnskasprogram, hvor den slags er logisk og
skåret fuldstændigt ud i pap for en nybegynder? - gerne freeware

Fra : Daniel S.

Dato : 21-07-03 21:36

"Lars" <lars@herred.dk> wrote in message

> [...]
og
> skåret fuldstændigt ud i pap for en nybegynder? - gerne freeware

www.summarum.dk

Det er gratis inden du når 250 posteringer (mener jeg det er), og hvis du
skal betale er den ret billig. Rigtig lækkert program, og du kan også bruge
den til at udskrive fakturaer.

Mvh
Daniel

Fra : Nico de Jong

Dato : 22-07-03 06:23

"Daniel S." <noemail@tome.com> skrev i en meddelelse news:3f1c4e97$0$13166>
> Kan du/i evt. anbefale et godt regnskasprogram, hvor den slags er logisk
> og

Jeg bruger stadigvæk HERAsoft, som jeg nu har brugt siden 1986, og stadigvæk
er tilfreds med. Det koster 750 kr, sidst jeg kiggede.
De bor i Roskilde.

Nico

Fra : Lars

Dato : 22-07-03 19:40

> og
>
> www.summarum.dk

Tak til Daniel og Mads, det prøver jeg.

Fra : MadsD

Dato : 21-07-03 21:50

Jeg bruger selv SummaSummarum. Det er delvist gratis. www.summasummarum.dk
(www.stoneware.dk)

--
Regards/Hilsen
MadsD - http://www.madsd.dk

Fra : MadsD

Dato : 21-07-03 18:45

[SNIP - Mit problem]

Mange tak for svarene begge to. Så var jeg jo ikke helt gal på den

--
Regards/Hilsen
MadsD - http://www.madsd.dk

Fra : Erik G. Christensen

Dato : 21-07-03 19:43

MadsD wrote:

> [SNIP - Mit problem]
>
> Mange tak for svarene begge to. Så var jeg jo ikke helt gal på den

Og dit problem med skatterne,
brug mit tilbud til at presse andre,
ëllers er posten helt fin.

Referencer gives.

Fra : MadsD

Dato : 21-07-03 21:52

> Og dit problem med skatterne,
> brug mit tilbud til at presse andre,
> ëllers er posten helt fin.

Huh? Gider du udspecificere hvad du mener med det?

--
Regards/Hilsen
MadsD - http://www.madsd.dk

Fra : Jimmy

Dato : 22-07-03 06:20

> Huh? Gider du udspecificere hvad du mener med det?

Hvis man skal oversætte det til nogenlunde forståeligt dansk står der, at
Erik forsøger at hente kunder herinde.
Han siger altså at han er revisor og at han godt vil have dig som kunde og
at "referencer gives".

Men jeg er enig - det var et i *særdeleshed* sort formuleret indlæg!

Erik har desværre ikke forstået, at denne gruppe ikke skal tjene som en
reklamesøjle for ham.
Se følgende uddrag fra fundatsen:

"Der ønskes ikke nogen form for reklamer. Disse henvises til
dk.loppemarked."

Mvh
Jimmy

Fra : Uffe Kousgaard

Dato : 22-07-03 07:09

"Jimmy" <nyhedsgruppe@get2net.dk> wrote in message

> Men jeg er enig - det var et i *særdeleshed* sort formuleret indlæg!

Og ikke det første uforståelige fra hans side.

Fra : Erik G. Christensen

Dato : 02-09-03 19:29

Uffe Kousgaard wrote:

> Og ikke det første uforståelige fra hans side.

Så kan du vel finde ud af at springe dem over, jeg er ikke støtte-
pædagog for fatsvage.

Fra : Erik G. Christensen

Dato : 02-09-03 19:28

Jimmy wrote:

> [...]
> reklamesøjle for ham.
> Se følgende uddrag fra fundatsen:
>
> "Der ønskes ikke nogen form for reklamer. Disse henvises til

Hm, du kan jo evt. læse lidt tilbage, hvis du kan ?

Brug google, hvis du kan finde ud af det..

Så du fatter forskellen mellem reklame og konkrete prisoplysninger.

Men du kan da starte med selv at bidrage med svar der kan bruges til
noget, når du nu mener at have rettigheder her.

Fra : MadsD

Dato : 21-07-03 21:58

Når jeg nu forrige år, ikke havde fået al moms tilbage, så skal jeg jo også
(ifølge diverse årsregnskabspapirer), angive sidste års "skyldige moms" som
"Moms saldo primo"... det vil jeg gerne registrere på Momsafregning,.. det
har jeg set i SummaSummarums testregnskaber, men hvor skal det modposteres?

--
Regards/Hilsen
MadsD - http://www.madsd.dk