/ Forside / Interesser / Fritid / Knallert / Nyhedsindlæg
Login
Glemt dit kodeord?
Brugernavn

Kodeord


Reklame
Top 10 brugere
Knallert
#NavnPoint
pallebhan.. 109279
Jon 13755
NoShyGuy 12369
Sunowich 7245
rpje 6490
scootergr.. 5859
masteraug.. 4691
Japse 3488
3773 3416
10  dova 3104
Ø : Gode råd, Aprilia Rally AC med startbe~
Fra : Bent Petersen


Dato : 20-07-03 20:57

Hej

Jeg har købt en let defekt Aprilia Rally 45, defekten bestod i at den kun
kørte ca. 30 Km/t samt at den gik ud efter ca. 1 minut i tomgang, ellers
kørte den fint nok. Jeg regnede med at det var et simpelt problem med benzin
tilførslen eller at der var snavs i karburatoren. Så let var det dog ikke !

Jeg har nu renset karburatoren, topstykket og skiftet vakuum besinhanen samt
stempel, idet der sad et stempel på med tynde stempelringe ( 1,2 mm istedet
for 1,5 mm ). Der er ikke ret meget kompression, men tændrøret bliver vådt
efter et antal kickstart forsøg. Tændingen gnistre, men ikke en klar blå
gnist men den bliver dog bedre når tændhætten udelades og tændkablet går
direkte til tændrøret. Ledninger og stik i forbindelse med CDI enheden er
renset pænt af.

Efter disse ting ville jeg havde troet at den gik igang, men det gør den
ikke og jeg er ved at løbe tør for ideer. Er der ikke et par venlige sjæle
der kunne komme med nogle forslag eller ideer, således at jeg kunne komme
videre.

Mvh

Bent



 
 
Kim Larsen (20-07-2003)
Kommentar
Fra : Kim Larsen


Dato : 20-07-03 21:34


"Bent Petersen" <bent.petersen@tdcadsl.dk> skrev i en meddelelse
news:3f1af3fd$0$97178$edfadb0f@dread12.news.tele.dk...
> Hej
>
> Jeg har købt en let defekt Aprilia Rally 45, defekten bestod i at den kun
> kørte ca. 30 Km/t samt at den gik ud efter ca. 1 minut i tomgang, ellers
> kørte den fint nok. Jeg regnede med at det var et simpelt problem med
benzin
> tilførslen eller at der var snavs i karburatoren. Så let var det dog ikke
!
>
> Jeg har nu renset karburatoren, topstykket og skiftet vakuum besinhanen
samt
> stempel, idet der sad et stempel på med tynde stempelringe ( 1,2 mm
istedet
> for 1,5 mm ). Der er ikke ret meget kompression, men tændrøret bliver vådt
> efter et antal kickstart forsøg. Tændingen gnistre, men ikke en klar blå
> gnist men den bliver dog bedre når tændhætten udelades og tændkablet går
> direkte til tændrøret. Ledninger og stik i forbindelse med CDI enheden er
> renset pænt af.
>
> Efter disse ting ville jeg havde troet at den gik igang, men det gør den
> ikke og jeg er ved at løbe tør for ideer. Er der ikke et par venlige sjæle
> der kunne komme med nogle forslag eller ideer, således at jeg kunne komme
> videre.
>
> Mvh
>
> Bent
>
>

Er den på nogen måde tunet, og hvad sidder der af tændrør i, for de to ting
kan godt hænge sammen. Men tændrøret må så absolut ikke være fra BOSH, det
kan den ikke lide. Tændrørshætten kan også være et problem, det var den på
min egen Rally.
Jeg kører med en anden tændrørshætte end som den originale, og et tændrør
fra NGK som hedder B8E S. Hvis du ikke har tun på, så skal du nok gå et
nummer ned til B/E S.
Prøv dette, og se om det skulle virke, det er da i den billige ende
Hvad gav du i grunden for den, og hvor gammel er den ?

Kim Larsen



Bent Petersen (21-07-2003)
Kommentar
Fra : Bent Petersen


Dato : 21-07-03 17:22

..
"Kim Larsen" <mythos@tdcadsl.dk> skrev i en meddelelse
news:3f1afca5$0$97194$edfadb0f@dread12.news.tele.dk...
>
> "Bent Petersen" <bent.petersen@tdcadsl.dk> skrev i en meddelelse
> news:3f1af3fd$0$97178$edfadb0f@dread12.news.tele.dk...
> > Hej
> >
> > Jeg har købt en let defekt Aprilia Rally 45, defekten bestod i at den
kun
> > kørte ca. 30 Km/t samt at den gik ud efter ca. 1 minut i tomgang, ellers
> > kørte den fint nok. Jeg regnede med at det var et simpelt problem med
> benzin
> > tilførslen eller at der var snavs i karburatoren. Så let var det dog
ikke
> !
> >
> > Jeg har nu renset karburatoren, topstykket og skiftet vakuum besinhanen
> samt
> > stempel, idet der sad et stempel på med tynde stempelringe ( 1,2 mm
> istedet
> > for 1,5 mm ). Der er ikke ret meget kompression, men tændrøret bliver
vådt
> > efter et antal kickstart forsøg. Tændingen gnistre, men ikke en klar blå
> > gnist men den bliver dog bedre når tændhætten udelades og tændkablet går
> > direkte til tændrøret. Ledninger og stik i forbindelse med CDI enheden
er
> > renset pænt af.
> >
> > Efter disse ting ville jeg havde troet at den gik igang, men det gør den
> > ikke og jeg er ved at løbe tør for ideer. Er der ikke et par venlige
sjæle
> > der kunne komme med nogle forslag eller ideer, således at jeg kunne
komme
> > videre.
> >
> > Mvh
> >
> > Bent
> >
> >
>
> Er den på nogen måde tunet, og hvad sidder der af tændrør i, for de to
ting
> kan godt hænge sammen. Men tændrøret må så absolut ikke være fra BOSH, det
> kan den ikke lide. Tændrørshætten kan også være et problem, det var den på
> min egen Rally.
> Jeg kører med en anden tændrørshætte end som den originale, og et tændrør
> fra NGK som hedder B8E S. Hvis du ikke har tun på, så skal du nok gå et
> nummer ned til B/E S.
> Prøv dette, og se om det skulle virke, det er da i den billige ende
> Hvad gav du i grunden for den, og hvor gammel er den ?
>
> Kim Larsen
>
>
Hej

Den er ikke tunet, måske er ringene taget men ellers ikke noget.

Tændrør NGK BPR7HS og NGK BPR8HS er prøvet, den starter ikke af den grund.
Tændhætten er en NGK hætte. Det er fra 1998, er temmelig rusten og har gået
25.000 + Km. Den har været brugt til rå transport sommer og vinter, og bære
præg af det.

Jeg kan ikke få den igang trods start spray eller bensin direkte i
indsugningen, et par enkelte omdrejninger og så dør den ud igen.

Mvh Bent



Kim Larsen (21-07-2003)
Kommentar
Fra : Kim Larsen


Dato : 21-07-03 19:43

> Hej
>
> Den er ikke tunet, måske er ringene taget men ellers ikke noget.
>
> Tændrør NGK BPR7HS og NGK BPR8HS er prøvet, den starter ikke af den grund.
> Tændhætten er en NGK hætte. Det er fra 1998, er temmelig rusten og har
gået
> 25.000 + Km. Den har været brugt til rå transport sommer og vinter, og
bære
> præg af det.
>
> Jeg kan ikke få den igang trods start spray eller bensin direkte i
> indsugningen, et par enkelte omdrejninger og så dør den ud igen.
>
> Mvh Bent
>
>

Tja, så ved jeg ikke rigtigt, min har haft noget der mindede om det, men den
gik i gang ved skift af tændrør.
Jeg har godt nok fået at vide at mit el-net snart bør skiftes, fordi det
bærer præg af vinterkørsel i flere år, så det kunne måske være der der er
noget galt.
Min runder en af dagene 31.000 km, og har også kørt alle år året rundt, jeg
har så måttet bide i det sure æble og skifte forgaffel her for et par dage
siden, den gamle var rustet sammen og fast.
Må man være så fræk og spørge hvad du gav for den ?

Kim Larsen



Claus Ruglund Jakobs~ (21-07-2003)
Kommentar
Fra : Claus Ruglund Jakobs~


Dato : 21-07-03 21:00


"Bent Petersen" <bent.petersen@tdcadsl.dk> skrev i en meddelelse
news:3f1af3fd$0$97178$edfadb0f@dread12.news.tele.dk...

<snip>

> Efter disse ting ville jeg havde troet at den gik igang, men det gør den
> ikke og jeg er ved at løbe tør for ideer. Er der ikke et par venlige sjæle
> der kunne komme med nogle forslag eller ideer, således at jeg kunne komme
> videre.
>
Hej Bent jeg havde en Aprilia sonic her i vinters der havde kørt et ukendt
antal kilometer ogden havde det ligesom din Rally, jeg skiftede tændspolen
ud, den gnistede, men var ikke til at få igang!

Efter at have prøvet en spole fra T. Hansen lærte jeg at en spole fra en
gammel Vespa Ciao er vejen frem
(det var den eneste spole til en 1 cylindret jeg havde hjemme)

Mit råd er at prøve om du ikke kan låne en tændspole ved en og prøve om det
hjælper....

--
Mvh Claus
(Honda cb750 f2 '77 EX Aprilia Sonic,Vespa Ciao,Puch MS, Yamaha Fs1 osv osv)

> Mvh
>
> Bent
>
>



Søg
Reklame
Statistik
Spørgsmål : 177552
Tips : 31968
Nyheder : 719565
Indlæg : 6408847
Brugere : 218887

Månedens bedste
Årets bedste
Sidste års bedste