Spindemider
Fra : Martin Nystrup Rasmu~

Dato : 19-07-03 12:10

Vi lever jo desværre i en tid, hvor naturen er presset - arter uddør i
ekpresfart grundet menneskets aktiviteter. Men for søren da, hvor så
jeg gerne, at de hersens sat*** til små spindemider forsvandt fra
jordens overflade - i det mindste fra mine stueplanter! ;-D De har
udsuget mine krydderurter. Dén kunne jeg sluge. Jeg handlede
efterfølgende hurtigt og fik fjernet de dødende urter, men nu har de
mider gudhjælpemig kastet sig over mine eksotiske (dyre) planter! Nu
har mider jo ikke vinger, så det er - egentlig - ganske imponerende,
at de bæster kan finde vej til planterne, som står andensteds. Jeg er
ikke meget for at spraye planterne til med hjemmeblandet "utøjssæbe",
så måske kan det - trods alt - tidlige angreb stoppes med gentagne
overbrusninger med ganske almindeligt vand? Er det en ulige kamp? Skal
jeg ty til "kemisk krigsførsel"?

Mvh.

Martin

Fra : Mads Lie Jensen

Dato : 19-07-03 16:10

On 19 Jul 2003 11:09:48 GMT, Martin Nystrup Rasmussen
<martinnr@I39K0adslhome.dk> (slet I39K0) wrote:

> [...]
>så måske kan det - trods alt - tidlige angreb stoppes med gentagne
>overbrusninger med ganske almindeligt vand? Er det en ulige kamp? Skal

Kemisk krig mod spindemider er vist ikke specielt nemt - men man kan jo
altid bruge spinderovmider. De koster lidt kroner, men det vil kemi også
gøre....

Spinderovmiderne er særdeles effektive, men de skal sættes ud inden
angrebet bliver for voldsomt, ellers kan de ikke nå at 'komme i bund' i
spindemiderne inden planterne tager skade/dør.

http://www.gartneriet.dk