www.kob.dk
Fra : Niels Henriksen

Dato : 02-04-01 15:48

Hejsa

Gælder Markedsføringslovens §6a også for at vidersælge adresse for at
markedsføre produkter?

Grunden til at jeg spørger er at vi har modtaget en e-mail fra et firma. Jeg
ringede dem op og de sagde at de havde købt mit firmas adresse hos
www.kob.dk

Men hvordan ligger reglerne med at sælge firma-adresser videre? Må man bare
det uden videre? Samt sende reklamer ud?

--
Niels Henriksen

Fra : Peter Grauslund Chri~

Dato : 02-04-01 17:08

"Niels Henriksen" <niels@WHATbiggs.dk> wrote in message

[klip]

> Men hvordan ligger reglerne med at sælge firma-adresser videre? Må man
bare
> det uden videre? Samt sende reklamer ud?

Ja. Og det har intet med markedsføringsloven § 6a at gøre.

/Peter

--
http://peter.grauslund.com/

Fra : Knud Berggreen

Dato : 02-04-01 19:44

In <9a9vpf$185d$1@news.cybercity.dk>, on 04/02/2001
at 03:48 PM, "Niels Henriksen" <niels@WHATbiggs.dk> said:

>Hejsa

>Gælder Markedsføringslovens §6a også for at vidersælge adresse for at
>markedsføre produkter?

Se nedenfor...

> [...]

>Men hvordan ligger reglerne med at sælge firma-adresser videre? Må man bare det

Ja, jeg tror godt at man må sælge dem, men køber må ikke benytte den:

Lov om visse forbrugeraftaler:

§ 2.   Erhvervsdrivende må ikke uden forudgående anmodning herom
   rette personlig eller telefonisk henvendelse til en
   forbruger på dennes bopæl, arbejdsplads eller andet sted,
   hvortil der ikke er almindelig adgang, med henblik på
   straks eller senere at opnå tilbud eller accept af tilbud
   om indgåelse af aftale.

Markedsføringslovens § 6a

§ 6 a.   En erhvervsdrivende må ikke rette henvendelse til nogen
   ved brug af elektronisk post, et automatisk opkaldssystem
   eller telefax med henblik på afsætning af varer, fast
   ejendom og andre formuegoder samt arbejds- og
   tjenesteydelser, medmindre den pågældende forudgående har
   anmodet om det.

/Knud

Fra : Peter Grauslund Chri~

Dato : 02-04-01 22:32

"Knud Berggreen" <kub@mobilixnet.dk> wrote in message

[klip]

> Ja, jeg tror godt at man må sælge dem, men køber må ikke benytte den:

Jo da. Se MFL § 6a stk. 2 til 4.

/Peter

--
http://peter.grauslund.com/

Fra : Peter

Dato : 03-04-01 07:42

> [...]
> ejendom og andre formuegoder samt arbejds- og
> tjenesteydelser, medmindre den pågældende forudgående har

Skal det forstås sådan at den eneste form for henvendelse
man må foretage sig, er via postvæsenet og Tv-reklamer. ?

Sådan at alle de telefonsælgere/konsulenter der ringer
uopfordret til firmaer og private, gør det ulovligt ?

Bliver det lovligt ved at de formulerer at "de ringer fordi de er ved at lave en undersøgelse af interressen for deres produkt"

--
Venlig hilsen

Peter Heinzl

Cgi Shop
Aprilvænget 32
DK-6000 Kolding

mobil: 21 77 57 93
Tlf: +45 75 51 99 22
Fax: +45 75 51 99 24

Mail: peter@cgi-shop.dk
web: www.cgi-shop.dk

Fra : Peter Grauslund Chri~

Dato : 03-04-01 08:23

"Peter" <peter@cgi-shop.dk> wrote in message

[KLIP]

Kig i news:dk.videnskab.jura - emnet er debatteret flere gange inden for de
sidste par uger.

/Peter

--
http://peter.grauslund.com/

Fra : Knud Berggreen

Dato : 03-04-01 23:12

In <pd6y6.305$76.49357@news101.telia.com>, on 04/02/2001
at 11:32 PM, "Peter Grauslund Christensen" <pgc@FJERNDETTEnospam.dk> said:

>"Knud Berggreen" <kub@mobilixnet.dk> wrote in message

>[klip]

>Jo da. Se MFL § 6a stk. 2 til 4.

Nu har jeg ikke kigget på nævnte paragraf, men hvis der står noget om at man må
bruge dem hvius kunden har givet accept, så har du vel ret. PÅ den anden side,
så er det vel nærmest utænkeligt at emnerne på en cd med ½ million adresser hver
især har givet deres accept.

/Knud

Fra : Peter Grauslund Chri~

Dato : 04-04-01 06:57

"Knud Berggreen" <kub@mobilixnet.dk> wrote in message

[klip]

> Nu har jeg ikke kigget på nævnte paragraf, men

[klip]

...... Så kig da på paragraffen.

/Peter

--