direkte print uden dialogboks først
Fra : Danni

Dato : 02-04-01 13:39

Jeg er 99% sikker på, at jeg engang havde et script som kunne printe en
hjemmeside ud via en knap på siden. Uden at der kom en dialogboks op først.
Altså at scriptet bare smed printjobbet ud til std printeren...

Men desværre kan jeg ikke finde dette scripts igen (efter 2 timer på google
og deja) - er der nogen herinde som kan fremtrylle dette igen?

På forhånd tak.

--
Danni Finne

Fra : Knud Gert Ellentoft

Dato : 02-04-01 16:05

Mon, 2 Apr 2001 14:39:24 +0200, skrev "Danni" <danni@finne.dk>:

>Jeg er 99% sikker på, at jeg engang havde et script som kunne printe en
>hjemmeside ud via en knap på siden. Uden at der kom en dialogboks op først.
>Altså at scriptet bare smed printjobbet ud til std printeren...

Aldrig set et sådant og håber heller ikke det findes.

med venlig hilsen
Knud
--
som er dødtræt af hjemmesider med SMS-sendere...
http://smedeparken.mobilixnet.dk - opdateret 24. marts 2001.

Fra : Betina Young Anderse~

Dato : 02-04-01 18:24

In article <qj4hctcpg0m5bae38782bfag9rliin20hk@tnews.inet.tele.dk>,
knudgert@mail.tele.dk says...

> Aldrig set et sådant og håber heller ikke det findes.

Må jeg spørge hvorfor?

mvh Betina

Fra : Peter Brodersen

Dato : 02-04-01 19:03

On Mon, 2 Apr 2001 19:24:02 +0200, Betina Young Andersen
<betina@doglover.com> wrote:

>Må jeg spørge hvorfor?

Hvis det er muligt at printe sider ud, uden brugerens tilladelse, vil
en ondsindet bruger kunne lave dumme, practical jokes.

--
- Pede
Professionel nørd

Fra : Simon Mikkelsen

Dato : 03-04-01 15:46

D. Mon, 2 Apr 2001 19:24:02 +0200 syntes Betina Young Andersen
<betina@doglover.com> at dk.edb.internet.webdesign.clientside skulle vide
at <MPG.1532d421fad6ddcd989682@news.worldonline.dk>.

>Må jeg spørge hvorfor?

Forestil dig at du kommer ind på en side, og denne så automatisk udskriver
en masse reklamer på din printer...

--
Mvh. Simon Mikkelsen, stud. ing.

Er du nørd? Test det på nørdtesten:
http://www.zip.dk/neard/test.php

Fra : John Joe

Dato : 02-04-01 16:17

"Danni" <danni@finne.dk> wrote in message news:9a9s06$k3i$1@sunsite.dk...
> [...]
google
> og deja) - er der nogen herinde som kan fremtrylle dette igen?

Det skal jo understøttes af browseren/styresystemet. Jeg tror ikke det
findes. Måske alene til Microsoft Internet Explorer.

Fra : Danni Finne

Dato : 02-04-01 17:50

> Det skal jo understøttes af browseren/styresystemet. Jeg tror ikke det
> findes. Måske alene til Microsoft Internet Explorer.

Jeps, det var også med en masse Object id koder... meget microsoftificeret.

Fra : Claus Schmidt

Dato : 02-04-01 18:49

"Danni Finne" ::

> Jeps, det var også med en masse Object id koder... meget microsoftificeret.

Jeg kan godt huske at jeg så det for ikke så forfærdelig lang tid
siden i en af d.e.i.w-grupperne. Det var ganske rigtigt IE-specifikt.

Jeg mener det var Jens Peter Karlsen som henviste til en
MS knowledge-base artikel hvori det stod, i øvrigt vist nok
efter en mindre diskussion om hvorvidt det var hensigts-
mæssigt eller ej.

I øvrigt mener jeg ike at det kunne automatiseres, det
krævede vist stadig brugerinput at aktivere det, men
dialogboksen "Udskriv" blev sprunget over.

Ang. dette, så til Bettina Young Andersens spgsm.:
Hvis man har et dokument på 500 sider som man bare
kan sætte til at printe automatisk når folk går ind på
en given side, så generer man folk på det groveste.

--
[claus]