MS Windows
briani 27239
Irriterende ekko-effekt på lyd (SB Audi
Fra : Robert Eriksen

Dato : 18-07-03 10:39

Jeg har fået et lidt mærkeligt problem med lyden i Windows.
Både lyden på dialogbokse, advarsler og den slags samt lyden i Media
Player og WinAmp.
Der er kommet en mærkelig ekko-effekt på. Lidt ligesom den
stadion-emulering nogle forstærkere har. Og jeg kan bare ikke finde ud
af hvor hulen det kan slås fra henne.
Jeg synes selv jeg efterhånden har været alt hvad der kan minde om
lydopsætning igennem, afinstalleret og reinstalleret drivere til lydkort
osv.

Det underligste er så at ekko-effekten ikke optræder i spil som f.eks.
GTA Vice City. Der er lyden som den skal være, undtagen under
introfilmen, men det er vel egentlig også Media Player der bliver brugt
til det. Det er jo bare et par MPG med logo'er og den slags der bliver
afspillet.

Det drejer sig om et SoundBlaster Audigy i en WinXP US Pro maskine.
Nyeste drivere er hentet fra www.creaf.com og XP er WinUpdated.
Nogen der har en ide om hvordan jeg får den irriterende ffekt væk?

Google er ikke helt min ven, eller også kan jeg bare ikke spørge den
rigtigt :-/

/Robert

Fra : Nic

Dato : 18-07-03 11:03

Du skal sikkert slå EAX fra...

Fra : Kenneth Frederiksen

Dato : 18-07-03 11:18

"Robert Eriksen" <roeBLÅBÆRGRØD@adr.dk> wrote in message
> Jeg har fået et lidt mærkeligt problem med lyden i Windows.

Ja ,det kan løses ved at fjerne lydkortet i enhedshåndteringen ,og genstarte
..
Efter kortet har installeret sig selv igen vil ekkoet være væk.
Det er GTA vice city der har startet problemet.
Det samme sker her ca. hver 40 -50 gang jeg går ud af spillet.
Geninstallation af drivere ,eller genstart af computer, hjælper ikke ,men
fjernelse af kortet gør, som sagt.

Fra : Robert Eriksen

Dato : 18-07-03 14:58

Kenneth Frederiksen wrote:
> [...]
> Det samme sker her ca. hver 40 -50 gang jeg går ud af spillet.
> Geninstallation af drivere ,eller genstart af computer, hjælper ikke ,men

Bizart... startede Vice City og slog Acustic Modelling fra. Fjernede SB
Audigy og geninstallerede driveren og så var ekko-effekten væk.

Tak for hjælpen

Gad vide hvor hulen det kan slås fra hvis jeg nu ikke lige havde haft
Vice City på maskinen mere.

/Robert

Fra : Kenneth Frederiksen

Dato : 18-07-03 16:40

> Gad vide hvor hulen det kan slås fra hvis jeg nu ikke lige havde haft
> Vice City på maskinen mere.

Kan altid fixes ved at fjerne kortet .

At du slog Acustic Modelling fra inde i spillet kan *muligvis* gøre at det
ikke sker igen .

Fra : Robert Eriksen

Dato : 18-07-03 16:42

Kenneth Frederiksen wrote:
> "Robert Eriksen" <roeBLÅBÆRGRØD@adr.dk> wrote in message

> Kan altid fixes ved at fjerne kortet .

Ikke altid.
Da jeg i første omgang ikke kunne finde en eller andet "stadium-echo
simulation"-checkbox startede jeg med at afinstallere lydkortet og
reinstallere med nyeste drivere. Men det hjalp altså ikke.

> At du slog Acustic Modelling fra inde i spillet kan *muligvis* gøre at det
> ikke sker igen .
Håber jeg da :)