MS Windows
Manse9933 45149
briani 27239
Bærbar og ikke gyldige Win32-programmer
Fra : Jerk

Dato : 17-07-03 11:28

Hej.

Jeg har haft geninstalleret min bærbare computer med Win XP.
Nu er stort set alt, hvad jeg har på CD-ROM'er "ikke gyldige
Win32-programmer" og jeg kan ikke installere ret meget ud over Win.

Hvad er der galt?

På forhånd tak for jeres hjælp!

Fra : Jerk

Dato : 17-07-03 15:05

Er det et meget svært spørgsmål, siden ingen rigtig tør kaste sig ud i det?

Fra : Lars Stokholm

Dato : 17-07-03 15:27

In dk.edb.system.ms-windows, Jerk wrote:

>Er det et meget svært spørgsmål

Du kan jo bruge ventetiden på noget fornuftigt:

<http://groups.google.com/groups?q=%22not+a+valid+win32+application%22>
<http://www.usenet.dk/netikette/citatteknik.html#nedenunder>

>siden ingen rigtig tør kaste sig ud i det?

Eller *kan* kaste sig ud i det. Desuden er 3½ time ikke meget.

Var det _lige_ da du havde installeret Windows at dine programmer ikke
virkede, eller var det efter at du havde installeret andre programmer?
I sidste tilfælde, så prøv at skanne for virus.

Hvilke typer programmer kan du ikke åbne? Har de noget tilfælles?

--
Lars Stokholm

The case of George the Wipe, oh God I can't stop laughing,
this sense of humour of mine, it isn't funny at all. (KT)

Fra : Jerk

Dato : 17-07-03 17:10

> Var det _lige_ da du havde installeret Windows at dine programmer ikke
> virkede, eller var det efter at du havde installeret andre programmer?
> I sidste tilfælde, så prøv at skanne for virus.

Ja. Det var faktisk lige efter, jeg var færdig med installationen.
Jeg er ved at online-scanne nu, men det ser ikke ud til, at der er noget.

> Hvilke typer programmer kan du ikke åbne? Har de noget tilfælles?

Det er setup programmer (Medieval Total War, Photoshop o.l.) det kniber med.
Der er også lidt knas med diversen autoruns

På forhånd tak!

Fra : Lars Stokholm

Dato : 17-07-03 17:17

In dk.edb.system.ms-windows, Jerk wrote:

>Ja. Det var faktisk lige efter, jeg var færdig med installationen.
>Jeg er ved at online-scanne nu, men det ser ikke ud til, at der er noget.

Det ville også være underligt med en hel ren installation.

>Det er setup programmer

Prøv at kigge her:
<http://www.google.com/search?q=%22setup.exe+is+not+a+valid+win32+application%22>

<http://support.microsoft.com/?kbid=141267> er godt nok rettet mod
specifikke programmer, men den foreslår at du opdaterer driverne til
dit grafikkort. Det skader jo ikke at prøve.

Fra : Jerk

Dato : 17-07-03 17:55

> [...]
> specifikke programmer, men den foreslår at du opdaterer driverne til
> dit grafikkort. Det skader jo ikke at prøve.

Det lykkes ikke rigtig for mig, synes jeg. Det virker fuldstændig tåbeligt,
at man skal ændre sin skærm-driver for at systemet skal kunne læse en
bestemt type filer korrekt. Der er et par programmer, som skralder igennem
nu, men de to tidligere nævnte vil ikke. Jeg må nok leve uden for en stund
endnu.

Men igen-igen; hvad kan man forvente af noget, hvor man skal trykke på
"start" for at slukke?!? :-/

Tak for dine svar, Lars!

Fra : Lars Stokholm

Dato : 17-07-03 18:08

> [...]

>Det lykkes ikke rigtig for mig, synes jeg. Det virker fuldstændig tåbeligt,
>at man skal ændre sin skærm-driver for at systemet skal kunne læse en

Det virker underligt, ja, men prøvede du det?

>Der er et par programmer, som skralder igennem nu

Efter skærmdriveropdateringen, eller hvad?

>Men igen-igen; hvad kan man forvente af noget, hvor man skal trykke på
>"start" for at slukke?!? :-/

Det er lige det.

>Tak for dine svar, Lars!

Velbekomme.

Fra : Pico

Dato : 17-07-03 20:09

Jerk wrote:
> [...]

KLIP

> Men igen-igen; hvad kan man forvente af noget, hvor man skal trykke på
> "start" for at slukke?!? :-/

Det behøver du da heller ikke, jeg trykker bare på poverknappen.
Pico