MS Windows
briani 27239
Begrænse andre brugeres rettigeder/mulighe~
Fra : Jógvan Lindenskov

Dato : 13-07-03 17:29

Findes der en måde i Windows XP hvorpå man kan begrænse andre brugeres
rettigheder/muligheder?

Jeg er selv administrator og de andre brugere er har "limited account's".
Men de har stadig mulighed for at gå ind i f.eks. skærmindstillinger og
ændre opløsning osv. Faktisk er der ikke rigtig noget der er begrænset i
hele kontrol panelet. Der er adgang til at ændre på det hele.

De ændringer de gør gælder selvfølgelig kun på deres acounts, det er jeg
klar over. Men jeg vil alligevel gerne begrænse deres muligheder.

Nogen der kan hjælpe her?

/Jógvan Lindenskov

Fra : jens

Dato : 13-07-03 21:04

"Jógvan Lindenskov" <quadro_jog@SPAMISEVILhotmail.com> skrev i en

> De ændringer de gør gælder selvfølgelig kun på deres acounts, det er jeg
> klar over. Men jeg vil alligevel gerne begrænse deres muligheder.

Gå til kontrolpanel-administration-computeradministration-/lokale brugere og
grupper.
Hklik på deres konto, vælg tilføj, og tilføj "user" eller "bruger".
Fjern så admin eler superbruger som stod der i forvejen.

Brugere kan køre programmer, men ikke installere eller slette.

> Nogen der kan hjælpe her?

Måske.

Mvh Jens

Fra : Michael Rasmussen

Dato : 14-07-03 13:52

"Jógvan Lindenskov" <quadro_jog@SPAMISEVILhotmail.com> wrote:

>Findes der en måde i Windows XP hvorpå man kan begrænse andre brugeres
>rettigheder/muligheder?

Du skal ind i 'Lokal sikkerhedspolitik' under 'Administration'. Her er
der rig mulighed for at begrænse brugernes udfoldelsesmuligheder

<MLR>