MS Windows
briani 27239
ON/OFF-Knap.
Fra : Erik Jakobsen

Dato : 13-07-03 10:15

Hej.

Jeg er ved, at se på en Packard Bell Club 1450
computer.

Den har Windows XP som OS.

Så skulle den jo kunne sættes således, at hvis man
trykker på ON/OFF knappen, når den kører,
at den lukker "rigtigt" ned. Det er et ATX bundkort der
sidder i maskinen.

Men den option, hvor man sætter computeren til, at
besidde denne mulighed kan jeg ikke se.
Er der også noget i BIOS'en, der skal sættes ?.

--
Med venlig hilsen - Best regards.
Erik Jakobsen - eja@urbakken.dk.

Fra : Lars Jørgensen

Dato : 13-07-03 11:04

On Sun, 13 Jul 2003 11:14:34 +0200, Erik Jakobsen wrote:

> [...]
> trykker på ON/OFF knappen, når den kører,
> at den lukker "rigtigt" ned. Det er et ATX bundkort der

Control Panel -> Power Options -> Advanced
Der skulle du gerne kunne bestemme hvordan on/off knappen reagerer.

> Men den option, hvor man sætter computeren til, at
> besidde denne mulighed kan jeg ikke se.

Control Panel -> Power Options
Er der et "faneblad" her der hedder APM under power options? Hvis der er så
slå det til og genstart.

> Er der også noget i BIOS'en, der skal sættes ?.

Jo, det mener jeg . ACPI skal være slået til.

Prøv at kikke i Windows' hjælp. Søg på APM, så kommer der lidt om Advanced
Power Management

--
Lars

Fra : Erik Jakobsen

Dato : 13-07-03 15:14

> Control Panel -> Power Options -> Advanced
> Der skulle du gerne kunne bestemme hvordan on/off
> knappen reagerer.

Det kan jeg ikke.

> Control Panel -> Power Options
> Er der et "faneblad" her der hedder APM under power
> options? Hvis der er så slå det til og genstart.

Det var slået fra, men jeg satte det til.

> Jo, det mener jeg . ACPI skal være slået til.

Der er ikke noget om ACPI, men APM er slået til

> Prøv at kikke i Windows' hjælp. Søg på APM, så kommer
> der lidt om Advanced Power Management

Det har jeg gjort, og må desværre vist erkende, at det
ikke kan lade sig gøre, at
sætte on/off knappen under Control Panel -> Power
Options -> Advanced.

Men du skal have tak, fordi du svarede mig.