MS Windows
briani 27239
Messenger
Fra : sniper_Nolight

Dato : 12-07-03 18:31

jeg har installeret messenger 6 preview... kan man så på nogen måde
afinstallere den gamle messenger?... 4.7 eller hvad den hedder... 6 ligger i
en mappe for sig og det samme gor den gamle.. det er der vel ingen grund
til?

--
VH sniper_Nolight
www.sitecenter.dk/sniper_nolight

Fra : Mariusz C.

Dato : 12-07-03 18:54

On Sat, 12 Jul 2003 19:31:14 +0200, sniper_Nolight wrote:

> [...]
> en mappe for sig og det samme gor den gamle.. det er der vel ingen grund

Du kan deaktivere den gamle ved at omdøbbe mappen til fx winmsgold eller
lav en simpel søgning på google "remove windows messenger" og der kommer
så mange sider frem der fortæller hvordan. Men har du ikke fundet ud af
det så tryk Windowstast + R (Run) og skriv følgende
RunDll32 advpack.dll,LaunchINFSection %windir%\inf\msmsgs.inf,BLC.Remove
Tryk Enter og Vælg OK. Så er den fjernet! Altsaå den gamle 4.7.

//XoDeus

Fra : Lars Grau

Dato : 12-07-03 19:20

Efter jeg prøvede dit lille tricks med af afinstallere msn 4.7, msn 4.7 blev
godt nok afinstalleret men hold da op hvor er min Outlock Express 6.0 blevet
langsomt til at starte op, ved du evt. hvad der kan være galt ???

Mvh

Lars

Fra : Madsen

Dato : 12-07-03 19:58

Lars Grau skrev:

> [...]
> msn 4.7 blev godt nok afinstalleret men hold da op hvor er min
> Outlock Express 6.0 blevet langsomt til at starte op, ved du evt.

Outlook Express kobler også på Messenger som standard. Det slår du
fra inde i Funktioner > Indstillinger > Generelt > 'Log på Messenger'
i OE.

Du kan også prøve at hente følgende script og køre det. Det burde
sørge for at indstillingen 'Log på Messenger' inde i OE forsvinder.
Du skal dog nok lige genstarte PC'en når du har kørt det, så vidt
jeg husker. <http://www.dougknox.com/xp/tips/xp_messenger_remove.htm>.

Madsen.

Fra : Rosch

Dato : 12-07-03 20:23

sniper_Nolight wrote:
> [...]
> afinstallere den gamle messenger?... 4.7 eller hvad den hedder... 6
> ligger i en mappe for sig og det samme gor den gamle.. det er der vel

Hvad er forskellen/fordelen ved de to versioner.

Jeg havde MSM 6.0 men via windows update skiftede den til messenger for
windows 4.7 og 6.0 forsvandt.

Er der fordel ved at hente 6.0 igen og skifte til den? Jeg har ikke kunnet
mærke forskel ved brug af de to versioner

Rosch
Fjern IKKE no spam i mailadresse

Fra : sniper_Nolight

Dato : 12-07-03 20:31

> Er der fordel ved at hente 6.0 igen og skifte til den? Jeg har ikke kunnet
> mærke forskel ved brug af de to versioner

jeg har kun oplevet forskelle sån underholdningsmæssigt... bla kan du se et
billede af den du taler med og omvendt - forudsat i begge har gjort brug af
funktionen og lagt et billede ind... ellers brug et fra windows... der er
flere smileys og du kan lave smileys selv... jeg har lavet 2 (sir jeg
stolt) desuden er der nu valgfrie baggrundsbilleder i samtalevinduerne.
mere har jeg ikke sån lige hæftet mig ved... men mere underholdende at se
på.

Fra : Jens

Dato : 12-07-03 21:03

>... men mere underholdende at se
> på.

Og stadig på egelsk ?

Mvh Jens

Fra : Rosch

Dato : 12-07-03 21:38

Jens wrote:

> Og stadig på egelsk ?
>
> Mvh Jens

OK, men jeg tror jeg ikke vil vove mig ud i de store ændringer med at
afinstallere 4.7 for den vil jo nok bare komme igen ved update og mon ikke
den også får et ansigtsløft

Fra : sniper_Nolight

Dato : 12-07-03 22:47

> Og stadig på egelsk ?

den er både engelsk og dansk, den er dansk på msn.dk og linket derfra, men
jeg ville have den på engelsk så jeg gik bare på msn.com og hentede derfra