MS Windows
briani 27239
Hjæælp TCP / IP not ijnstalled
Fra : Janner

Dato : 08-07-03 10:13

Hej,

Er rendt ind i et lille problem igår... Eller rettere sagt et stort problem.

Kører Win XP pro på en pen4 1.8 med en TDC adsl forbindelse. Dette har
virket helt uden problemer lige indtil igår. Pludseligt ville pc'en ikke gå
på nettet længere. Eneste fejlmelding jeg fik var en fra Norton anti virus
2003 hvor det stod TCP/IP not installed check knowledge database og bla bla
bla.... M'mmm afinstallerede anti visus programmet samt min firewall men
intet hjælper det den vil bare ikke på nettet længere. Har to netværkskort i
pc'en og har prøvet med dem begge så det er næppe netkortet der er i stykker
snarrere et eller andet som Windows er blevet sur over.

Nogen godt ideer der kunne gøre en ulykkelig mand glad ?

På forhånd tak

Mvh.

Jan

Fra : Janner

Dato : 08-07-03 10:15

"Janner" <uname@it.com> wrote in message news:bee1v3$5cs$1@sunsite.dk...
> [...]

> snarrere et eller andet som Windows er blevet sur over.
>
> Nogen godt ideer der kunne gøre en ulykkelig mand glad ?

Kan lige tilføje at der går en krig fra man trykker på explorer ikonet
indtil browseren åbnes og man får siden kan ikke vises

/Jan

Fra : Kasper

Dato : 08-07-03 10:24

Hey

gå ind i egenskaber på andre computere...

og egenskaber på den lan forbindelse der er

installer ny protocol TCP/IP og sæt alt under dem til autoconfig, hvis du
har adslmodem fra tdc

--
Mvh Kasper

Tjek Elektronik Chatten på -> http://www.angelfire.com/alt/elektronik/

Fra : Janner

Dato : 08-07-03 10:37

"Kasper" <repzak@hotmail.com> wrote in message
> [...]
>
> og egenskaber på den lan forbindelse der er
>
> installer ny protocol TCP/IP og sæt alt under dem til autoconfig, hvis du

Det hjælper ikke rigtigt .... Har prøvet det du siger samt at fjerne
netkortene fra enhedshåndteringen og sat alt til auto , men TCP/IP
protokollen ser ikke ud til at starte op ??? Underligt

Hygge

Jan

Fra : Martin Schultz

Dato : 09-07-03 09:54

On Tue, 8 Jul 2003 11:12:53 +0200, "Janner" <uname@it.com> wrote:

> [...]
>snarrere et eller andet som Windows er blevet sur over.
>
>Nogen godt ideer der kunne gøre en ulykkelig mand glad ?

Prøv at køre kommandoen: netsh int ip reset resetlog.txt

Det vil geninstallere TCP/IP.

Martin
--
Besøg http://adsltips.crunzh.com for guider til
ADSL og opsætning af CISCO router.

Fra : CS

Dato : 09-07-03 20:24

"Martin Schultz" <dknews@dropbox.cotse.net> skrev i en meddelelse
> On Tue, 8 Jul 2003 11:12:53 +0200, "Janner" <uname@it.com> wrote:
>
> Prøv at køre kommandoen: netsh int ip reset resetlog.txt
>
> Det vil geninstallere TCP/IP.

Og er det ikke nok har jeg et lille program som geninstallerer Winsock, og
problemet skulle være løst... Har været ude for det samme!

- CS

---

Fra : Stefan

Dato : 10-07-03 06:49

"CS" <cs@sleDELETEepy.dk> wrote in message

> Og er det ikke nok har jeg et lille program som geninstallerer Winsock, og
> problemet skulle være løst... Har været ude for det samme!

Blev inspireret til at finde frem til et program der kan geninstallerer Winsock
som du beskriver.
For andre der er interesseret kan det program jeg fandt downloades her:

http://members.shaw.ca/techcd/VB_Projects/WinsockFix.zip

Dette link fandt jeg i denne forum tråd:

www.tek-tips.com/gviewthread.cfm/lev2/5/lev3/60/pid/581/qid/493056

--
Venlig hilsen
Stefan