MS Windows
briani 27239
[WIN XP] Kan jeg finde et "glemt" admin-pa~
Fra : Rasse - DK

Dato : 02-07-03 19:58

Hej
Jeg har overtaget en maskine efter en tidligere medarbejder. Problemet er,
at han på denne maskine har meldt domain/administrator ud af
LOCAL/administrators-gruppen, hvorfor det kun er local/administrator og
local/navn-profilerne, der tilhører administrator-gruppen.

Jeg har passwordet til domain/administrator, hvor jeg kan "alt" - bare ikke
på denne maskine. Jeg kan heller ikke tildele local-profilerne et nyt
password - access denied... Dén sætning er jeg DÆLME træt af!

Jeg vil helst undgå at formattere harddisken, da jeg ikke ved hvad
profilerne gemmer af data; jeg har prøvet fejlsikret tilstand og ændre ejer:
access denied. Jeg har prøvet at gennemtvinge et password-skifte: access
denied. Jeg har fået et tip om, at det muligvis ville virke, hvis jeg satte
denne harddisk i en anden XP Pro maskine (som slave) - hvor jeg er
lokal-administrator. Jeg endnu ikke prøvet det - men det gør jeg sikkert i
morgen...

Er der nogen, der har gode idéer? Hvis I kender et eller andet
password-cracker program, er jeg i denne situation ikke bleg for at
downloade og benytte dette.

Fra : JSM

Dato : 02-07-03 20:21

> Er der nogen, der har gode idéer? Hvis I kender et eller andet
> password-cracker program, er jeg i denne situation ikke bleg for at
> downloade og benytte dette.

Jeg - dvs firmaet jeg arbejder i - har købt ERD Commander fra Winternals.Det
indeholder bl.a. programmet Locksmith som kan ændre alle passwords på PC'en.
Du kan læse mere om det her:
http://www.winternals.com/products/repairandrecovery/locksmith.asp

mvh
Jesper

Fra : Rasse - DK

Dato : 02-07-03 21:09

Hej Jesper!
Det lyder meget spændende - der er faktisk en "reseller" i Køge - men deres
supporter i USA, fortalte at dette produkt skulle kunne løse opgaven!

Tusind tak for hjælpen!!

/kim