Slette en Cookie når vinduet lukkes...
Fra : René Poulsen

Dato : 14-07-03 20:41

Hejsa!

Jeg sidder og lejer lidt med cookies og kunne godt tænke mig at
en cookie bliver slettet når jeg lukker vinduet ned - hvis det
altså er muligt. Jeg håber der er en eller anden der kan hjælpe -
på forhånd tak.

/René

- Pædagogiske tutorials på dansk
- Kom godt i gang med koderne

Fra : Thomas Brejner

Dato : 15-07-03 09:51

> [...]
> en cookie bliver slettet når jeg lukker vinduet ned - hvis det
> altså er muligt. Jeg håber der er en eller anden der kan hjælpe -

Var det måske ikke en ide at bruge sessions istedet for? De udløber da når
browser lukkes.

Fra : Jens Gyldenkærne Cla~

Dato : 15-07-03 09:57

Thomas Brejner skrev:

> Var det måske ikke en ide at bruge sessions istedet for? De
> udløber da når browser lukkes.

Nej. De udløber ved timeout eller ved brug af Session.Abandon -
ellers ikke. En asp-side (der genereres serverside) har ingen
mulighed for at vide at en browser lukkes.
--
Jens Gyldenkærne Clausen

Fra : HåSe

Dato : 25-07-03 23:47

Hmm!!! kan man ikke lave noget Client site når viduet lukket som
kalder en server site asp der sletter ...

<!--CODE

<HTML>
<HEAD>
<TITLE></TITLE>
<SCRIPT LANGUAGE="javascript">
<!--
function window_onunload() {
//Noget koder her???
}

//-->
</SCRIPT>
</HEAD>
<BODY LANGUAGE=javascript onunload="return window_onunload()">

</BODY>
</HTML>

</SCRIPT>

CODE -->

/HåSe

Fra : Jens Gyldenkærne Cla~

Dato : 26-07-03 14:36

HåSe skrev:

> Hmm!!! kan man ikke lave noget Client site når viduet lukket som
> kalder en server site asp der sletter ...

Hvem svarer du - og hvad kommenterer du? Det er svært at se når du
ikke citerer noget. Læs gerne min signatur.

> <!--
> function window_onunload() {
> //Noget koder her???
> }

Man kan kalde en vilkårlig aspside med window.open og på den måde
få kørt nogle asp-kommandoer. Det vil bare ikke virke i browsere
der har blokeret for pop op-vinduer.

Muligvis kan det også gøres med location.href - det er måske værd
at prøve.
--
Jens Gyldenkærne Clausen

Fra : Jens Gyldenkærne Cla~

Dato : 26-07-03 14:42

Jens Gyldenkærne Clausen skrev:

> Muligvis kan det også gøres med location.href - det er måske værd
> at prøve.

Afprøvet - det virker ikke.
--
Jens Gyldenkærne Clausen