Server.CreateObject ??
Fra : Palle R. Jensen

Dato : 14-07-03 13:39

Hejsa alle sammen ..

Jeg vil lige høre om der er nogen der ved om man skal sætte sin
server op på en speciel måde (Jeg køre win2000 - Server)

Jeg er ved at lære det her ASP og er kommet til et sted i min
bog, hvor jeg kan lave små tips, som serveren selv vælger ud fra
en txt-fil og sender videre til browseren, men hver gang jeg
loder siden siger den fejl på linie 14 og det er her jeg har min
kode..::

<%
tip = Server.CreateObject("IISSample.ContentRotator");
dagens_tip = tip.ChooseContent("/data/tips.txt");
Response.Write("..." + dagens_tip);
%>

Jeg har lavet filen og lagt den i mappen date, men det ser ikke
ud til det virker.

Skal jeg sætte serveren op til at understøtte det eller er der
bare fejl et eller andet sted ?

Mvh Palle.

- Pædagogiske tutorials på dansk
- Kom godt i gang med koderne

Fra : Jens Gyldenkærne Cla~

Dato : 14-07-03 13:49

Palle R. Jensen skrev:

> hver gang jeg loder siden siger den fejl på linie 14 og det er
> her jeg har min kode..::

Hvilken fejl får du?

Prøv at læse her: <http://asp-faq.dk/article/?id=41>

> tip = Server.CreateObject("IISSample.ContentRotator");

Er ovenstående linje 14?

Når du bruger Server.CreateObject skal indholdet i parantesen (her
IISSample.ContentRotator) være installeret på serveren.
--
Jens Gyldenkærne Clausen

Fra : Palle R. Jensen

Dato : 14-07-03 14:06

Jens GyldenkærneClausen wrote in
dk.edb.internet.webdesign.serverside.asp:

> Er ovenstående linje 14?

Ja ..

> Når du bruger Server.CreateObject skal indholdet i parantesen (her
> IISSample.ContentRotator) være installeret på serveren.

Jeg har en mappe i min c:/inetpub som hedder IISSample, er den så
ikke installeret ..?

Jeg har også været inde i "tilføj fjern windowskomponenter" og der er
ALLE tingene i "mappen" IIS-Elementer installeret?

Fra : Jens Gyldenkærne Cla~

Dato : 14-07-03 14:12

Palle R. Jensen skrev:

> Jeg har en mappe i min c:/inetpub som hedder IISSample, er den
> så ikke installeret ..?

Ikke nødvendigvis. Du skal følge installationsvejledningen til den
komponent du vil installere.

> Jeg har også været inde i "tilføj fjern windowskomponenter" og
> der er ALLE tingene i "mappen" IIS-Elementer installeret?

Hvilken IIS-version har du? Er den bog du arbejder med baseret på
samme version?

NB: Du har stadig ikke sendt fejlmeddelelsen hertil.
--
Jens Gyldenkærne Clausen