Hvordan henter jeg navne på tabeller...
Fra : Magnus

Dato : 12-07-03 00:02

Med denne kode henter jeg poster fra diverse tebeller i min database.

Men kan jeg ikke få hentet navnene på alle de tabeller som min database
består af?

SQL = "SELECT * FROM Kortnyt ORDER BY kndato"
Conn.Execute(SQL)
Set RS = conn.execute(SQL)

DO WHILE NOT RS.EOF

Response.Write Tabelnavn

RS.MoveNext
LOOP

/Magnus

Fra : Falcon

Dato : 12-07-03 00:27

Hejsa
Prøv den :

Response.Write rs("Tabelnavn")

Fra : Magnus

Dato : 12-07-03 07:41

Det var ikke det jeg mente denne kode henter poster fra tabellen Kortnyt nen
jeg ville gerne have hentet Kortnyt og hvad der ellers er af tabeller i min
database?

/Magnus

Fra : Jørn Andersen

Dato : 12-07-03 21:57

On Sat, 12 Jul 2003 01:02:21 +0200, "Magnus"
<arnason(fjernes)@email.dk> wrote:

>Med denne kode henter jeg poster fra diverse tebeller i min database.
>
>Men kan jeg ikke få hentet navnene på alle de tabeller som min database
>består af?

Du får lige en kopi af et tidligere svar fra Jakob Andersen på et
lignende spørgsmål:

-------------------
On Tue, 8 Oct 2002 15:54:08 +0200, in
dk.edb.internet.webdesign.serverside.asp "Jakob Andersen"
<jakob@effectus.dk> wrote:

"Martin_P" <mp@XXXalkaline-batteries.dk> wrote
> Findes der en funktion, som gør det muligt via ASP at udlæse navnene
> fra de tabeller man har oprettet i en database

Alt afhængig af din database er det smartest at benytte de indbyggede
features som f.eks. systemtabellerne i MSSQL/PostgreSQL, men du kan
dog også
ty til ADOX og gøre noget ala dette:

<%
Set objConn = Server.CreateObject("ADODB.Connection")
objConn.Open "<connectionstring>"
Set objRS = objConn.OpenSchema(20)
Do while Not objRS.EOF
If objRS("TABLE_TYPE") = "TABLE" Then
Response.Write( objRS("TABLE_NAME") & "<br />" )
End if
objRS.MoveNext
Loop

objConn.Close
Set objConn = Nothing
%>

Jeg har ikke lige testet ovenstående men det skulle gerne give dig en
liste
over tabellerne i din database.

-------------------

Spørgeren brugte en Access 2002 db og svarede:
> TUSIND tak - det virkede perfekt!!!

Good luck!

--
Jørn Andersen,
Brønshøj

Fra : Svend Nielsen

Dato : 14-07-03 12:39

"Magnus" <arnason(fjernes)@email.dk> wrote in message
> [...]
> består af?
>

> SQL = "SELECT * FROM Kortnyt ORDER BY kndato"

Nu skriver du jo intet om hvilken database det drejer sig om. Husk det næste
gang!
HVIS det er SQL Server, kunne du måske bruge denne query:

select * from sysobjects where type = 'U'

Mvh-Svend