Kode i textbox?
Fra : Tim Sørensen

Dato : 01-04-01 22:19

Lad os sige at jeg har 2 controller.

1. Textbox
1. Commandbutton.

Lad os sige at teksten i text1 er: Msgbox "Bøøøøøø!"
Kan det lade sig gøre at starte kode på denne måde ved klik på Command1?

Lad os sige at mit program er compileret.
Brugeren skriver så i text1 dette: Msgbox "Bøøøøøø!"
Kan programmet så udføre den kode der er skrevet i Text1?

--
Mvh.... Tim Sørensen
http://dondata.adsl.dk/

Fra : Tomas Christiansen

Dato : 01-04-01 23:18

Tim Sørensen skrev:
> [...]
>
> Lad os sige at teksten i text1 er: Msgbox "Bøøøøøø!"
> Kan det lade sig gøre at starte kode på denne måde ved klik på Command1?

Næsten!

Hvis du lægger en Microsoft Script Control på din form indsætter koden:

Private Sub Command1_Click()
ScriptControl1.Eval Text1.Text
End Sub

kan du i tekstboksen skrive:

msgbox("Mææææ!"")

Bemærk parenteserne. Der er nu tale om VBA og ikke VB

-------
Tomas

Fra : Tim Sørensen

Dato : 02-04-01 15:01

Rigtig fedt!
Tak skal du have :)
Det var godt at du gjore opmærksom på at der ikke længere var tale om VB men
VBA! :)

--
Mvh.... Tim Sørensen
http://dondata.adsl.dk/

Fra : Tomas Christiansen

Dato : 02-04-01 19:44

Tim Sørensen skrev:
> Rigtig fedt!

Der er dog nogle minusser, men det finder du jo nok ud af.

> Det var godt at du gjore opmærksom på at der ikke længere var
> tale om VB men VBA! :)

Ja, men det var bare ikke helt rigtigt, det som jeg skrev!
Det ER VBScript, men det er vist ret tæt på VBA...
Du kan selvfølgelig også prøve at vælge JavaScript/JScript (som jo intet har
at gøre med Java), hvis du har lyst.

-------
Tomas

Fra : Tim Sørensen

Dato : 02-04-01 20:04

> Du kan selvfølgelig også prøve at vælge JavaScript/JScript (som jo intet
har
> at gøre med Java), hvis du har lyst.

AHA! Så det vil sige at Script Controllen rent faktisk kan andre en kun VB
sprog?
Det må jeg hellere kigge nærmere på, selvom VBScript nok er bedst egnet til
mit program.

--
Mvh.... Tim Sørensen
http://dondata.adsl.dk/

Fra : Tomas Christiansen

Dato : 02-04-01 21:50

Tim Sørensen skrev:
> AHA! Så det vil sige at Script Controllen rent faktisk kan andre en kun VB
> sprog?

Egentlig ikke.
Script kontrollen sender det blot videre til "noget andet", som gør hele
benarbejdet.

Som der står i Q184739:
"The Script control provides a simple way for your application to host a
scripting environment. Supported scripting languages are VBScript,
JavaScript, and any other compliant scripting language that will work with
the Microsoft Internet Explorer web browser."

-------
Tomas