Problem med Move metode
Fra : Michael Nielsen

Dato : 08-07-03 22:27

Fra en database ønsker jeg at oprette en side, der kun viser de
tre seneste records, men jeg har problemer med MoveNext metoden.
Er der nogen der kan fortælle mig, hvad jeg gør galt ? Her er den
kode, jeg bruger (skrevet i VBScript):

Hilsen Michael

<%
While NOT personer.EOF
%>

<%
personer.MoveNext 3
wend
%>

- Pædagogiske tutorials på dansk
- Kom godt i gang med koderne

Fra : Frank Sørensen

Dato : 08-07-03 23:22

Michael Nielsen wrote:
> Fra en database ønsker jeg at oprette en side, der kun viser de
> tre seneste records, men jeg har problemer med MoveNext metoden.
> Er der nogen der kan fortælle mig, hvad jeg gør galt ?

Udvælgelsen af recordsene bør ske i SQL sætningen f.eks.:

SELECT TOP 3 * FROM Database ORDER BY id DESC

"Database" er navnet på din tabel
"id" er et autonumerings felt
"DESC" Sorterer i omvendt rækkefølge, derfor kommer den sidste først
"TOP 3" Bestemmer at der kun lægges 3 records i recordsættet.

Frank Sørensen

"Kun en tåbe rydder op. Et geni behersker kaos"

Fra : Chrisser

Dato : 09-07-03 09:31

Michael Nielsen wrote:
> <%
> While NOT personer.EOF
> %>

> <%
> personer.MoveNext 3
> wend
> %>

Frit fra hukommelsen: MoveNext gør præcis det navnet antyder og ikke andet -
altså den finder næste record til dig. Jeg mener at der er en kommando,
Move, som du kan sætte positive/negative tal på som angiver hvor du vil hen.

- bortset fra det er jeg enig med Frank, det er meget bedre kun at hente det
man skal bruge...

Chrisser