session.timeout problem
Fra : Erling

Dato : 08-07-03 10:15

Hei
setter session.timeout = 2 har også prøvd = 30 men jeg får
ikke mine session til å dø ut ? Jeg kan kjøre Refresh flere timer
etter at jeg er innlogget, på siden som krever session ?
Først etter å ha kjørt session.abanden så dør mine session !
Er det noen som har et tips

- Pædagogiske tutorials på dansk
- Kom godt i gang med koderne

Fra : Jacob Nielsen

Dato : 08-07-03 11:55

"Erling" <erling.ryger@bbmas.no> wrote in message
> [...]
> etter at jeg er innlogget, på siden som krever session ?
> Først etter å ha kjørt session.abanden så dør mine session !

Hvis du refresher en side bliver din session ikke "dræbt", den sker kun når:

1. du lukker browseren, eller når
2. du surfer videre til et andet site, eller som du selv skriver,
3. når du bruger Session.Abandon

Mvh. Jacob

Fra : Jacob Nielsen

Dato : 08-07-03 12:14

"Jacob Nielsen" <jacob.nielsenREMOVE@REMOVEget2net.dk> wrote in message
> [...]
når:

> 1. du lukker browseren, eller når
> 2. du surfer videre til et andet site, eller som du selv skriver,

Sikke noget pjat, sessionen bliver selvfølgelig ikke dræbt når du surfer
virdere til et andet site. Det gør den derimod når sessionen timer ud,
hvilket default er sat til 20 min.

Mvh. Jacob

Fra : Erling Ryger

Dato : 08-07-03 16:09

> [...]
>
> Sikke noget pjat, sessionen bliver selvfølgelig ikke dræbt når du surfer
> virdere til et andet site. Det gør den derimod når sessionen timer ud,

Takk for info. Jacob
Imidlertid så ser jeg at enkelte webmail programmer har den funksjon
at de kaster bruker ut til logg inn siden når en trykker Refresh etter at
session er timeout, hvordan klarer de det, hvordan kan en slik kode se ut

If session.timeout = true then
response.redirect "logg_inn.asp"
end if

Har du en ide om det

Fra : Jacob Nielsen

Dato : 08-07-03 17:47

"Erling Ryger" <erling.ryger@bbmas.no> wrote in message
<SNIP>
> Takk for info. Jacob

Det var så lidt :)

> [...]
> session er timeout, hvordan klarer de det, hvordan kan en slik kode se ut

Tjo, det kunne f.eks. se således ud:

Lad os antage at du har en session variabel du kalder Session("status"). Den
er true hvis brugeren er logget ind og false som default (eller hvis
brugeren f.eks. er timet ud). Du kan se i toppen af din side indsætte
følgende få linier:

'## Hvis session("status") er forskellige fra true redirectes brugeren til
forsiden
If Session("status") <> true Then
Response.Redirect "index.asp"
End If