|
| Tele2 ADSL og 1001 ?!? Fra : Henrik Schytte |
Dato : 03-07-03 07:32 |
|
Har tilmeldt mig Tele2 ADSL ligesom de fleste andre.
I går får jeg så brev fra Tele2: "Tak for din tilmelding Tryk-Selv 1001 og
velkommen hos Tele2"
Hvad f...... er det ? - Jeg har aldrig bedt om noget 1001-halløj, jeg vil
bare have det ADSL ? Er det sådan et lille smart "trick" Tele2 benytter sig
af ?
| |
Ukendt (03-07-2003)
| Kommentar Fra : Ukendt |
Dato : 03-07-03 07:53 |
|
"Henrik Schytte" <Hschytte@NOSPAMmail.dk> wrote in message
news:3f03cd8c$0$32485$edfadb0f@dread16.news.tele.dk...
> Har tilmeldt mig Tele2 ADSL ligesom de fleste andre.
> I går får jeg så brev fra Tele2: "Tak for din tilmelding Tryk-Selv 1001 og
> velkommen hos Tele2"
>
> Hvad f...... er det ? - Jeg har aldrig bedt om noget 1001-halløj, jeg vil
> bare have det ADSL ? Er det sådan et lille smart "trick" Tele2 benytter
sig
> af ?
De har travlt med nye kunder ligesom TDC har travlt med at miste kunder, der
opstår kluder i det.
Ring til dem og hør dem af.
Mvh
FB
--
Er du ny på usenet? Så læs lidt på www.usenet.dk
--> www.DontDoIt.dk <-- Gratis SMS, Jokes og Unlock
| |
Steiner (03-07-2003)
| Kommentar Fra : Steiner |
Dato : 03-07-03 07:57 |
|
"Henrik Schytte" <Hschytte@NOSPAMmail.dk> skrev i en meddelelse
news:3f03cd8c$0$32485$edfadb0f@dread16.news.tele.dk...
> Har tilmeldt mig Tele2 ADSL ligesom de fleste andre.
> I går får jeg så brev fra Tele2: "Tak for din tilmelding Tryk-Selv 1001 og
> velkommen hos Tele2"
>
> Hvad f...... er det ? - Jeg har aldrig bedt om noget 1001-halløj, jeg vil
> bare have det ADSL ? Er det sådan et lille smart "trick" Tele2 benytter
sig
> af ?
Svjv. er 1001 forvalgskoden til Tele2, dvs. din almindelige fastnettrafik nu
afregnes hos dem og ikke din tidligere fastnetudbyder.
/Martin Krogh Pedersen
| |
H.P. Eriksen (03-07-2003)
| Kommentar Fra : H.P. Eriksen |
Dato : 03-07-03 09:42 |
|
"Steiner" <no.spam@steiner.zap> skrev i en meddelelse
news:3f03d39c$0$5138$edfadb0f@dread11.news.tele.dk...
>
> "Henrik Schytte" <Hschytte@NOSPAMmail.dk> skrev i en meddelelse
> news:3f03cd8c$0$32485$edfadb0f@dread16.news.tele.dk...
> > Har tilmeldt mig Tele2 ADSL ligesom de fleste andre.
> > I går får jeg så brev fra Tele2: "Tak for din tilmelding Tryk-Selv 1001
og
> > velkommen hos Tele2"
> >
> > Hvad f...... er det ? - Jeg har aldrig bedt om noget 1001-halløj, jeg
vil
> > bare have det ADSL ? Er det sådan et lille smart "trick" Tele2 benytter
> sig
> > af ?
>
> Svjv. er 1001 forvalgskoden til Tele2, dvs. din almindelige fastnettrafik
nu
> afregnes hos dem og ikke din tidligere fastnetudbyder.
NEJ - du har ikke skiftet til at afregne ved dem (tele2). Du har MULIGHED
for at trykke 1001 og derved afregne fastnet samtaler hos tele2. Jeg spurgte
dem da jeg fik samme brev, svaret var:
"Vores system er bygget op til at alle der får et kundenummer automatisk
bliver tilmeldt 1001 forvalg."
Kort sagt betyder det at når vi oprettes som adsl kunder bliver vi også
tilmeldt 1001, da vi jo får et kundenummer. Men hvis ikke man bruger det er
det jo lige meget.
HP
Ikast
>
> /Martin Krogh Pedersen
>
>
| |
Christian Erritsø (04-07-2003)
| Kommentar Fra : Christian Erritsø |
Dato : 04-07-03 00:18 |
|
"H.P. Eriksen" <finlandsgade.45XXXX@tiscali.dk> wrote in message
news:e%RMa.9138$Kb2.375233@news010.worldonline.dk...
<snip>
Kort sagt betyder det at når vi oprettes som adsl kunder bliver vi også
tilmeldt 1001, da vi jo får et kundenummer. Men hvis ikke man bruger det er
det jo lige meget.
<snip>
De mulige motiver kunne være at Tele2 dermed kunstigt forhøjer sin
markedsandel, og kan gøre nogle ejere tilfredse.
Det er svjv også tilladt at kontakte egne kunder med fordelagtige tilbud, og
eftersom du nu er Tele2 telefoni kunde, så kan de kontakte dig når de har
lyst. Hvis der er nogen der kan dørsalgsloven på fingrene og jeg tager fejl,
så beklager jeg på forhånd
Venlig hilsen
Christian Erritsø
- Jeg repræsenterer med dette indlæg mig selv og ikke TDC A/S
| |
Morten Bjergstrøm (04-07-2003)
| Kommentar Fra : Morten Bjergstrøm |
Dato : 04-07-03 08:56 |
|
"Christian Erritsø" <ChristianE@nospam.mail.tele.dk> skrev:
> Det er svjv også tilladt at kontakte egne kunder med fordelagtige
> tilbud, og eftersom du nu er Tele2 telefoni kunde, så kan de kontakte
> dig når de har lyst.
Nej det må de så absolut ikke, undtagen, hvis det sker skriftligt.
Teleselskaberne tror de må men Lov om
visse forbrugeraftaler er naturligvis ikke enig:
§ 2. Erhvervsdrivende må ikke uden forudgående anmodning herom rette
personlig eller telefonisk henvendelse til en forbruger på dennes
bopæl, arbejdsplads eller andet sted, hvortil der ikke er almindelig
adgang, med henblik på straks eller senere at opnå tilbud eller accept
af tilbud om indgåelse af aftale.
Der er kun undtagelser for bøger, avisabonnementer, forsikringer samt
abonnement på Falck og lignende.
Derudover anmoder man ikke om at modtage reklamer ved at købe en
tjenesteydelse af en teleudbyder.
--
Morten http://miljokemi.dk
| |
Allan Joergensen (04-07-2003)
| Kommentar Fra : Allan Joergensen |
Dato : 04-07-03 09:49 |
|
Morten Bjergstrøm <nospam01@miljokemi.dk> wrote:
> § 2. Erhvervsdrivende må ikke uden forudgående anmodning herom rette
> personlig eller telefonisk henvendelse til en forbruger på dennes
> bopæl, arbejdsplads eller andet sted, hvortil der ikke er almindelig
> adgang, med henblik på straks eller senere at opnå tilbud eller accept
> af tilbud om indgåelse af aftale.
Nu skriver du jo ikke hvor meget der var citat og var meget du selv
havde tilføjet, men i ovenstående; hvor står der at forbruger og kunde
er det samme?
mvh
--
Allan Joergensen
"I love animals. That's why I like to kill 'em."
| |
Morten Bjergstrøm (04-07-2003)
| Kommentar Fra : Morten Bjergstrøm |
Dato : 04-07-03 10:08 |
|
Allan Joergensen <allan@nowhere.dk> skrev:
> Nu skriver du jo ikke hvor meget der var citat og var meget du
> selv havde tilføjet,
Det burde vist fremgå rimeligt klart, men det du selv citerede er fra
den relevante §.
> men i ovenstående; hvor står der at forbruger
> og kunde er det samme?
Ingen steder men det er heller ikke så væsentligt. Christian kommer med
et generelt udsagn, der er forkert. Det retter jeg. At jeg ikke
specifikt nævner, at det ikke gælder erhvervsdrivende skyldes,
at det fremgår af den citerede §.
--
Morten http://miljokemi.dk
| |
Allan Joergensen (04-07-2003)
| Kommentar Fra : Allan Joergensen |
Dato : 04-07-03 10:31 |
|
Morten Bjergstrøm <nospam01@miljokemi.dk> wrote:
> Ingen steder men det er heller ikke så væsentligt. Christian kommer med
> et generelt udsagn, der er forkert. Det retter jeg. At jeg ikke
> specifikt nævner, at det ikke gælder erhvervsdrivende skyldes,
> at det fremgår af den citerede §.
Jeg spugte jo bare ;)
--
Allan Joergensen
"Living in a world of make-believe..."
| |
Morten Bjergstrøm (04-07-2003)
| Kommentar Fra : Morten Bjergstrøm |
Dato : 04-07-03 11:23 |
|
Allan Joergensen <allan@nowhere.dk> skrev:
>> Ingen steder men det er heller ikke så væsentligt. Christian
>> kommer med et generelt udsagn, der er forkert. Det retter jeg. At
>> jeg ikke specifikt nævner, at det ikke gælder erhvervsdrivende
>> skyldes, at det fremgår af den citerede §.
>
> Jeg spugte jo bare ;)
Virker mit svar surt eller noget i den dur? I såfald var det ikke
tilsigtet.
--
Morten http://miljokemi.dk
| |
Allan Joergensen (04-07-2003)
| Kommentar Fra : Allan Joergensen |
Dato : 04-07-03 11:37 |
|
Morten Bjergstrøm <nospam01@miljokemi.dk> wrote:
>> Jeg spugte jo bare ;)
> Virker mit svar surt eller noget i den dur? I såfald var det ikke
> tilsigtet.
Overhovedet ikke, jeg ville bare understrege at jeg ikke ved ret meget
om jura og det derfor ikke var et angreb på det du skrev.
mvh
--
Allan Joergensen
"Cut that out or I'll snap your garter belt." -- Hawkeye to Klinger
| |
Christian Erritsø (06-07-2003)
| Kommentar Fra : Christian Erritsø |
Dato : 06-07-03 20:25 |
|
"Morten Bjergstrøm" <nospam01@miljokemi.dk> wrote in message
news:Xns93AE6516CAFBC.miljokemi.dk@130.133.1.4...
<snip>
Nej det må de så absolut ikke, undtagen, hvis det sker skriftligt.
Teleselskaberne tror de må men Lov om
visse forbrugeraftaler er naturligvis ikke enig:
<snip>
....jeg bukker og takker for rettelsen
Mvh
Christian
| |
Master Of Nothing (03-07-2003)
| Kommentar Fra : Master Of Nothing |
Dato : 03-07-03 09:40 |
|
Hej Henrik
"Henrik Schytte" <Hschytte@NOSPAMmail.dk> wrote in message
news:3f03cd8c$0$32485$edfadb0f@dread16.news.tele.dk...
> Har tilmeldt mig Tele2 ADSL ligesom de fleste andre.
> I går får jeg så brev fra Tele2: "Tak for din tilmelding Tryk-Selv 1001 og
> velkommen hos Tele2"
Den fik jeg også selv om jeg ikke har flyttet min tlf til dem.
> Hvad f...... er det ? - Jeg har aldrig bedt om noget 1001-halløj, jeg vil
> bare have det ADSL ? Er det sådan et lille smart "trick" Tele2 benytter
sig
> af ?
Rolig nu, det er kun en reklame, tag en dyb indåndning og læs den igen, det
står vist i sektion 2 eller 3, men jo jeg havde samme reakation som dig.
Vil også lige sige at hvis du har flyttet din tlf til Tele2, så mener jeg
ikke du spare penge ved at bruge forvalg 1001 iflg. deres Priseliste for
privatkunder - maj 2003, du skal bare løfte røret som du plejer. (tror
jeg)
Vh
Rasmus
| |
Henrik Schytte (03-07-2003)
| Kommentar Fra : Henrik Schytte |
Dato : 03-07-03 10:29 |
|
"Master Of Nothing" <nothingofmaster@hotmail.com> skrev i en meddelelse
news:GZRMa.13$mk3.12@news.get2net.dk...
> Hej Henrik
>
>
> Rolig nu, det er kun en reklame, tag en dyb indåndning og læs den igen,
det
> står vist i sektion 2 eller 3, men jo jeg havde samme reakation som dig.
>
hmmmm....skumle......
Det lignede sgu ellers sørøveri.... *G*
| |
Andreas Jensen (03-07-2003)
| Kommentar Fra : Andreas Jensen |
Dato : 03-07-03 10:58 |
|
> Har tilmeldt mig Tele2 ADSL ligesom de fleste andre.
> I går får jeg så brev fra Tele2: "Tak for din tilmelding Tryk-Selv 1001 og
> velkommen hos Tele2"
>
> Hvad f...... er det ? - Jeg har aldrig bedt om noget 1001-halløj, jeg vil
> bare have det ADSL ? Er det sådan et lille smart "trick" Tele2 benytter
sig
> af ?
Jeg tror de bare vil have et højt kundetal til deres statistikker. Det
kommer ikke til at koste dig noget, med mindre du trykker 1001 før det nr.
du ringer til (eller.. du kan vist endda spare noget ved at gøre det, men
nok om det).
Du skal bare sørge for at denne service også lukkes når du en dag lukker
adsl-forbindelsen, ellers kan du risikere at få regninger for andres opkald
hvis dit telefonnr. en dag lukkes og gives til en anden kunde har jeg læst
et sted her på usenet.
/Andreas
| |
Kasper Holm-Jørgense~ (03-07-2003)
| Kommentar Fra : Kasper Holm-Jørgense~ |
Dato : 03-07-03 15:02 |
|
> Du skal bare sørge for at denne service også lukkes når du en dag lukker
> adsl-forbindelsen, ellers kan du risikere at få regninger for andres
opkald
> hvis dit telefonnr. en dag lukkes og gives til en anden kunde har jeg læst
> et sted her på usenet.
Dét lyder som noget ammestue-snak... ... Hvis du lukker din telefon og
opsiger dit telefonnummer, så bliver dit telefonnummer lagt i en "pulje" der
gør, at det ikke kan benyttes af en anden kunde før 6 måneder senere!!
Har haft mange diskusioner med Orange som ikke ville slippe mit nummer til
Tele2, da Orange sagde de havde to muligheder, enten at opsige telefonen så
jeg mistede mit nummer, eller flytte mig til TDC.
Jeg tænkte så:"Jamen så opsig nummeret, så kan Tele2 jo snuppe det samme
nummer igen og oprette mig!", men blev så oplyst ovenstående med "puljen"
for brugte numre!!
Kasper
| |
Andreas Jensen (03-07-2003)
| Kommentar Fra : Andreas Jensen |
Dato : 03-07-03 22:02 |
|
> Dét lyder som noget ammestue-snak... ... Hvis du lukker din telefon og
> opsiger dit telefonnummer, så bliver dit telefonnummer lagt i en "pulje"
der
> gør, at det ikke kan benyttes af en anden kunde før 6 måneder senere!!
Kald det hvad du vil - det er sket for andre før.
Der er ingen grund til at latterliggøre mig fordi jeg gør opmærksom på
muligheden for at det kan ske.
/Andreas
| |
Kasper Holm-Jørgense~ (08-07-2003)
| Kommentar Fra : Kasper Holm-Jørgense~ |
Dato : 08-07-03 15:06 |
|
"Andreas Jensen" <andreas@fjerndettejensen.net> wrote in message
news:FQ0Na.2215$3r5.1568@news.get2net.dk...
> > Dét lyder som noget ammestue-snak... ... Hvis du lukker din telefon
og
> > opsiger dit telefonnummer, så bliver dit telefonnummer lagt i en "pulje"
> der
> > gør, at det ikke kan benyttes af en anden kunde før 6 måneder senere!!
>
> Kald det hvad du vil - det er sket for andre før.
> Der er ingen grund til at latterliggøre mig fordi jeg gør opmærksom på
> muligheden for at det kan ske.
>
> /Andreas
Det var absolut ikke ment som latterliggørelse af dét du skrev. Det mente
jeg at jeg havde undgået ved at sætte smiley'en ind i starten af mit indlæg.
Jeg vil dog alligevel gerne undskylde overfor dig, det var ikke hensigten at
du skulle føle dig dårligt behandlet.
Med venlig hilsen og en god sommer
Kasper
| |
Bryan (04-07-2003)
| Kommentar Fra : Bryan |
Dato : 04-07-03 12:28 |
|
> >ellers kan du risikere at få regninger for andres
> opkald
> > hvis dit telefonnr. en dag lukkes og gives til en anden kunde har jeg
læst
> > et sted her på usenet.
>
> Dét lyder som noget ammestue-snak... ... Hvis du lukker din telefon og
> opsiger dit telefonnummer, så bliver dit telefonnummer lagt i en "pulje"
der
> gør, at det ikke kan benyttes af en anden kunde før 6 måneder senere!!
Vi havde i hvert fald et kæmpe bøvl med regning da vi flyttede for 2 år
siden.
Vi glemte at lukke 1001 abb - efter ca et år begyndte der at dumpe regninger
ind
fra vores gamle tlf nr. Efter lidt tovtrækkeri med inkasso/Tele2 endte vi
med at betale.
Dog uden diverse gebyrer der efterhånden var rendt op i en tusse ca.
Men det står jo i abb betingelser at man selv skal sørge for kontakt, hvis
man skifter nummer.
Mvh Bryan
| |
|
|