/ Forside / Teknologi / Internet / Udbyder (ISP'er) / Nyhedsindlæg
Login
Glemt dit kodeord?
Brugernavn

Kodeord


Reklame
Top 10 brugere
Udbyder (ISP'er)
#NavnPoint
BjarneD 1540
EXTERMINA.. 750
stl_s 710
strarup 685
tedd 680
natmaden 660
emesen 581
dk 520
Kortoverv.. 510
10  arne.jako.. 510
Tiscali - suk
Fra : John Doe


Dato : 11-07-03 12:03

Her er min kedelige Tiscali historie....
Det hele starter med at, jeg for 1 år siden modtager en defekt router.
Efter *mange* timers venten i "support", lykkes det, at få Tiscali til
at anerkende, at det rent faktisk var routeren, der ikke virkede.

Jeg skrev et brev til Tiscali, hvor jeg spurgte, om de ville fratrække
forsendelsesomkostningerne på næste regning, men jeg fik aldrig et svar.

Jeg burde have været advaret nu. Men jeg var åbenbart for naiv..

Den nye router kom, men hastigheden var forkert.. Jeg havde bestilt en
386/128 linie, men fik en 256/128.
Jeg ringede men kunne ikke komme igennem. Derfor skrev jeg flere
e-mails, som enten ikke blev besvaret eller besvaret med, at jeg skulle
henvende mig til en anden afdeling. Grineren var, da afdeling 1 henviste
til afdeling 2 der igen henviste til afdeling 1...
Efter knap 1 uge fik jeg fat i en venlig tekniker, der løste problemet.

Så kørte det hele også godt, lige indtil jeg skulle opsige min adsl.

Jeg fandt opsigelsesformularen på nettet, underskrev den og postede den
med Post Danmark 3/6-2003. (Formularen er tåbelig, de kræver 3 unikke
ref. numre som de har sendt forskellige breve... Kundenumret er ikke nok)

Tiscali svarede ikke på brevet, så derfor sendte jeg 2 e-mails til dem,
som de heller ikke har svaret på... Tiden var nu knap, da den nye
regning skulle betales 1/7.

3/7 lykkes det at komme igennem på telefonen til Tiscali, men de påstod,
at de ikke havde modtaget min opsigelse. Jeg spurgte så til mine
e-mails, hvortil de svarede at en opsigelse ikke kunne sendes pr.
e-mail. (Jeg rykkede blot for svar i disse e-mails.)

"Kan du ikke faxe din opsigelse til os" spurgte Tiscali så, hvilket jeg
gjorde. Jeg sagde det selvfølgelig hastede, da jeg ikke var interesseret
i at skulle betale for næste kvartal. Belært af tidligere erfaringer med
Tiscali, ringede jeg, for at hører, om de havde modtaget min fax. Svaret
var "Der går knap 1 dag, før vi modtager faxen elektronisk".

Dagen efter ringer jeg igen, og får bekræftet at faxen er modtaget.
MEN de vil ikke anerkende min opsigelse før denne dato, da de jo "ikke
har modtaget min opsigelse før nu."

Jeg bliver nu sur, og siger det da ikke kan være rigtigt. Jeg har jo
sendt et brev plus e-mails, og dem har de ikke svaret på, så de kan da
ikke bare sætte en ny dato. Men de er hverken til at hugge eller stikke
i. Jeg foreslår så, at de sende en ny regning svarende til 1 ekstra md.,
men det vil Tiscali ikke. De siger jeg skal betale for hele næste
kvartal... Jeg vil få et evt. restbeløb refunderet senere.

I dag d. 11/7 har jeg stadig ikke modtaget noget svar på nogle af mine
henvendelser. D 7/7, da jeg sidst talte med dem, sagde de, at der kunne
gå 3 uger før jeg hørte noget.

Min teori med Tiscali er, at de gør dette med vilje. Det giver dem
betaling for mindst 1 md. ekstra, og metoden er jo ganske let. De påstår
blot, at de ikke har modtaget opsigelsen.

Til sidst vil jeg blot nævne, at en af min venner har haft samme
opsigelses-historie med Tiscali. Han havde en fax-kvitteringen(som sagde
ok), men Tiscali påstod, at de ikke havde modtaget faxen....

Med venlig hilsen
Kim

PS: Konklusionen er, hold jer fra dette fusker firma!




 
 
Rudi Stegen (11-07-2003)
Kommentar
Fra : Rudi Stegen


Dato : 11-07-03 13:11

Hej John Doe, du skrev i dk.edb.internet.udbydere:

> Den nye router kom, men hastigheden var forkert.. Jeg havde
> bestilt en 386/128 linie, men fik en 256/128.
[...]
> Efter knap 1 uge fik jeg fat i en venlig tekniker, der løste
> problemet.

Du må have været uheldig i særklasse. Supporten kan ikke blot ændre
hastigheden på stedet, men det er alm. procedure og har været det i
omkring 2½ år.

Det første halve års tid eller så efter starten af "reel" ADSL [1] var
det sysadminen, der stod for det. Men derefter fik supporten direkte
adgang til bl.a. hastighedsændringer (o.m.a.)

[1] Jeg tænker på forsommeren 2000 som starten på "reel" ADSL. Inden da
var det kun meget då centraler, der havde det, ligesom priserne mildt
sagt også var anderledes.

--
Hygge fra Århus - Rudi
Klip det væk du ikke kommenterer og skriv under det citerede

Martin Møller (14-07-2003)
Kommentar
Fra : Martin Møller


Dato : 14-07-03 20:22


"John Doe" <noone@nowhere.no> skrev i en meddelelse
news:3f0e9972$0$76118$edfadb0f@dread11.news.tele.dk...
> Her er min kedelige Tiscali historie....
> Det hele starter med at, jeg for 1 år siden modtager en defekt router.
> Efter *mange* timers venten i "support", lykkes det, at få Tiscali til
> at anerkende, at det rent faktisk var routeren, der ikke virkede.
>
> Jeg skrev et brev til Tiscali, hvor jeg spurgte, om de ville fratrække
> forsendelsesomkostningerne på næste regning, men jeg fik aldrig et svar.
>
> Jeg burde have været advaret nu. Men jeg var åbenbart for naiv..
>
> Den nye router kom, men hastigheden var forkert.. Jeg havde bestilt en
> 386/128 linie, men fik en 256/128.
> Jeg ringede men kunne ikke komme igennem. Derfor skrev jeg flere
> e-mails, som enten ikke blev besvaret eller besvaret med, at jeg skulle
> henvende mig til en anden afdeling. Grineren var, da afdeling 1 henviste
> til afdeling 2 der igen henviste til afdeling 1...
> Efter knap 1 uge fik jeg fat i en venlig tekniker, der løste problemet.
>
> Så kørte det hele også godt, lige indtil jeg skulle opsige min adsl.
>
> Jeg fandt opsigelsesformularen på nettet, underskrev den og postede den
> med Post Danmark 3/6-2003. (Formularen er tåbelig, de kræver 3 unikke
> ref. numre som de har sendt forskellige breve... Kundenumret er ikke nok)
>
> Tiscali svarede ikke på brevet, så derfor sendte jeg 2 e-mails til dem,
> som de heller ikke har svaret på... Tiden var nu knap, da den nye
> regning skulle betales 1/7.
>
> 3/7 lykkes det at komme igennem på telefonen til Tiscali, men de påstod,
> at de ikke havde modtaget min opsigelse. Jeg spurgte så til mine
> e-mails, hvortil de svarede at en opsigelse ikke kunne sendes pr.
> e-mail. (Jeg rykkede blot for svar i disse e-mails.)
>
> "Kan du ikke faxe din opsigelse til os" spurgte Tiscali så, hvilket jeg
> gjorde. Jeg sagde det selvfølgelig hastede, da jeg ikke var interesseret
> i at skulle betale for næste kvartal. Belært af tidligere erfaringer med
> Tiscali, ringede jeg, for at hører, om de havde modtaget min fax. Svaret
> var "Der går knap 1 dag, før vi modtager faxen elektronisk".
>
> Dagen efter ringer jeg igen, og får bekræftet at faxen er modtaget.
> MEN de vil ikke anerkende min opsigelse før denne dato, da de jo "ikke
> har modtaget min opsigelse før nu."
>
> Jeg bliver nu sur, og siger det da ikke kan være rigtigt. Jeg har jo
> sendt et brev plus e-mails, og dem har de ikke svaret på, så de kan da
> ikke bare sætte en ny dato. Men de er hverken til at hugge eller stikke
> i. Jeg foreslår så, at de sende en ny regning svarende til 1 ekstra md.,
> men det vil Tiscali ikke. De siger jeg skal betale for hele næste
> kvartal... Jeg vil få et evt. restbeløb refunderet senere.
>
> I dag d. 11/7 har jeg stadig ikke modtaget noget svar på nogle af mine
> henvendelser. D 7/7, da jeg sidst talte med dem, sagde de, at der kunne
> gå 3 uger før jeg hørte noget.
>
> Min teori med Tiscali er, at de gør dette med vilje. Det giver dem
> betaling for mindst 1 md. ekstra, og metoden er jo ganske let. De påstår
> blot, at de ikke har modtaget opsigelsen.
>
> Til sidst vil jeg blot nævne, at en af min venner har haft samme
> opsigelses-historie med Tiscali. Han havde en fax-kvitteringen(som sagde
> ok), men Tiscali påstod, at de ikke havde modtaget faxen....
>
> Med venlig hilsen
> Kim
>
> PS: Konklusionen er, hold jer fra dette fusker firma!

Husk altid at sende anbefalet hvis man sklal sende noget til Tiscali.

Martin



Knud Gert Ellentoft (14-07-2003)
Kommentar
Fra : Knud Gert Ellentoft


Dato : 14-07-03 20:37

"Martin Møller" <martinboy@hotmail.com> skrev :

>Husk altid at sende anbefalet hvis man sklal sende noget til Tiscali.

Og hvorfor skal man scrolle gennem ca. 70 linjer for at læse dit
svar?

Klip dog i det, der bliver svaret på, der er ingen grund til at
citere hele det indlæg man svarer inklusiv signatur.

Fut: news:dk.admin.netikette, hvor svar herpå bringes.

med venlig hilsen
Knud
--
Når der svares på et indlæg, svar venligst under det citerede
og skær venligst det væk, du ikke svarer på.
Du kan læse mere om de danske nyhedsgrupper på http://www.usenet.dk
http://home13.inet.tele.dk/smedpark

Andreas Falck (16-07-2003)
Kommentar
Fra : Andreas Falck


Dato : 16-07-03 15:11

John Doe noone@nowhere.no skrev dette:

[ ... ]
> Med venlig hilsen
> Kim
>
> PS: Konklusionen er, hold jer fra dette fusker firma!

Også min helt entydige konklussion

--
Med venlig hilsen Andreas Falck - ICQ 108 480 093
http://sdanet.dk/ + http://syndflod.dk/ om bl.a. skabelse
http://bibeltro.dk/ + http://bibel-skole.dk/
*** *Alle med debatforum* ***


Iskold (17-07-2003)
Kommentar
Fra : Iskold


Dato : 17-07-03 21:10


"John Doe" <noone@nowhere.no> wrote in message
news:3f0e9972$0$76118$edfadb0f@dread11.news.tele.dk...

> Jeg fandt opsigelsesformularen på nettet, underskrev den og postede den
> med Post Danmark 3/6-2003. (Formularen er tåbelig, de kræver 3 unikke
> ref. numre som de har sendt forskellige breve... Kundenumret er ikke nok)
>
> Tiscali svarede ikke på brevet, så derfor sendte jeg 2 e-mails til dem,
> som de heller ikke har svaret på... Tiden var nu knap, da den nye
> regning skulle betales 1/7.


Hvorfor sendte du ikke bare brevet (opsigelsen) anbefalet....? det har jeg
selv lært, da man så har en modtaget kvitering og det koster selvfølgeligt
noget mere, men de penge er vel givet godt ud ikk....

henrik petersen



Kenneth (26-07-2003)
Kommentar
Fra : Kenneth


Dato : 26-07-03 05:47

Fordi at de også har præsteret at smide anbefalede breve væk .

Mvh
Kenneth

> Hvorfor sendte du ikke bare brevet (opsigelsen) anbefalet....? det har jeg
> selv lært, da man så har en modtaget kvitering og det koster selvfølgeligt
> noget mere, men de penge er vel givet godt ud ikk....
>
> henrik petersen
>
>



Søg
Reklame
Statistik
Spørgsmål : 177558
Tips : 31968
Nyheder : 719565
Indlæg : 6408926
Brugere : 218888

Månedens bedste
Årets bedste
Sidste års bedste