Underligt problem med Internet Explorer
Fra : Peter Knutsen

Dato : 02-07-03 20:38

Jeg har lige været inde hos min nabo for at forsøge at hjælpe ham med
et underligt Internetproblem.

Han fik installeret bredbånd fra Arrownet via antenneforeningen, og
det virkede fint i en uge, men så opstod der en fejl, som gør at
Internet Explorer ikke virker mere. Han forsøgte at geninstallerede
IE, og sidenhen har jeg forsøgt det samme fra en "Alt om Data" forside
CD-ROM, men det virker stadig ikke. Internet Explorer kan ikke få
forbindelse til Internettet.

Det underlige er, at Kazaa stadigvæk virker fint, han viste mig
hvordan han stadig kan downloade filer via Kazaa. Så problemet ligger
med 99% sikkerhed i IE.

Han siger at han måske er kommet til at slette noget med POP eller
POP3 ved et uheld, men jeg har fortalt ham at det ikke kan påvirke
Internet Explorers funktion, da POP3 kun er relevant for email. Har
jeg ret. Under alle omstændigheder skal POP3 geninstalleres vis det er
slettet, men i første omgang vil jeg bare gerne have Internet Explorer
til at virke hos ham. Så kan vi altid ordne hans email bagefter.

Et større problem er at han bruger Windows XP og Internet Explorer,
mens jeg selv altid har brugt Windows 95 OSR2 og derfor ikke kender
XP. Desuden er jeg en Netscape-person, og har kun brugt Internet
Explorer ganske lidt.

Hvad kan der være gået galt? Nogen forslag mht. hvad der kan være
sket, eller hvordan skaden kan genoprettes? Ville det hjælpe at
installere en anden browser, f.eks. Netscape 7.0 eller Opera? (Jeg har
IE, Netscape, Opera og Mozilla på AoDs nyeste forside CD-ROM)

Min nabo har foreslået at geninstallere Windows, muligvis efter at
have formatteret harddisken. Jeg har foreslået ham at vente lidt,
fordi det er et ret drastisk indgreb. Men er det noget jeg skal
fortælle ham, at han bare skal prøve?

--
Peter Knutsen

Fra : Calle.

Dato : 02-07-03 22:35

Peter Knutsen wrote:
> [...]
> have formatteret harddisken. Jeg har foreslået ham at vente lidt,
> fordi det er et ret drastisk indgreb. Men er det noget jeg skal

Han har nok lukket for port 80 i XP's indbyggede firewall
--
Calle

Fra : Peter Knutsen

Dato : 03-07-03 06:54

Calle. wrote:
> Han har nok lukket for port 80 i XP's indbyggede firewall

Hvordan lukker jeg den så op igen?

--
Peter Knutsen

Fra : Peter Knutsen

Dato : 06-07-03 19:33

Calle. wrote:
> Han har nok lukket for port 80 i XP's indbyggede firewall

Hvordan lukker jeg den så op igen?

XFUTter til < news:dk.edb.system.ms-windows >.

--
Peter Knutsen

Fra : Rasmus Lauritsen

Dato : 03-07-03 02:35

"Peter Knutsen" <peter@knutsen.dk> wrote in message

> [...]
> have formatteret harddisken. Jeg har foreslået ham at vente lidt,
> fordi det er et ret drastisk indgreb. Men er det noget jeg skal

Du kan evt. fjerne IE og installere det igen.

http://www.wintip.dk/xp/tips/rep_ie_xp.htm

mvh.
Rasmus

Fra : Severino

Dato : 06-07-03 15:46

Henvender den sig stadig til netkortet eller forsøger den at få en modem
forbindelse???
Severino

Fra : Peter Knutsen

Dato : 06-07-03 19:31

Severino wrote:
> Henvender den sig stadig til netkortet eller forsøger den at få en modem
> forbindelse???

Jeg ved det ikke. Hvordan kan jeg undersøge det?

Husk på at Kazaa virker. Det er kun IE den er gal med.

--
Peter Knutsen