Problem: Woody + java
Fra : Michael Eriksen

Dato : 18-07-03 20:38

Hej

Jeg har fundet en java-applikation jeg gerne vil køre på min Debian
Woody. Men jeg har et problem med java: når jeg prøver at starte
applikationen, får jeg:

Error occurred during initialization of VM
java/lang/NoClassDefFoundError: java/lang/Object

Det gælder både den officielle Woody java og en alien konverteret redhat
java j2re_1.4.2-1_i386.deb.

Applikationen har flg. i sig:

# If you have an old version of Java (1.1.8), you must set the path to
# the file classes.zip (normally found as lib/classes.zip under your
# Java installation directory). Leave unchanged if you have a
# newer version of Java.
CLASSPATH=/usr/local/jdk1.1.8/lib/classes.zip

jeg har også prøvet med:

CLASSPATH=/usr/java/j2re1.4.2/lib

men ingen forskel. Jeg kan ikke finde en "classes.zip" i den nye
version.

Nogen der har en ide?

mvh

Michael

Fra : flemming

Dato : 19-07-03 11:08

jeg mener den hedder rt.jar i java 1.4 istedet for classes.zip