Problemmer med procmail
Fra : Ivar Madsen

Dato : 18-07-03 15:50

Jeg forstår ikke helt hvorfor procmail opføre sig som den gør,,,

,----[ sftp://server/home/server/.procmailrc ]
| LOGFILE = "/home/server/pm.log"
| LOGABSTRACT = "all"
| VERBOSE = "on"
|
| :0 c
| backup
|
| :0 ic
|
| # Mail til intersante modtageradr. skal forvardes til mobilen

> [...]

mail til news-@milli.dk (den jeg bruger her på usenet) med afsender
@milli.ddk bliver fanget af ovennævnte filterregel, hvorfor dog det?
Det skulle da kun være følgende der skulle fanges

og som så f.eks. efterfølges af @milli.dk eller .dit.dat @ hvad nu

,----[ sftp://server/home/server/pm.log ]
> [...]
| procmail: Skipped "/dev/null"
| procmail: Match on "^X-Original-To:(.netdoktor|slet|slet.slet|)"
| procmail: Assigning "LASTFOLDER=/dev/null"
| procmail: Opening "/dev/null"
| procmail: Notified comsat: "server@0:/dev/null"
| From ivar snabel a'etmilli.dfk Fri Jul 18 16:27:33 2003
| Subject: denne skal slettes,,,
| Folder: /dev/null 686
| procmail: Executing " cd backup && rm -f dummy `ls -t msg.* | sed -e
| 1,32d`" /bin/bash: line 1: cd: backup: Not a directory
| procmail: Executing "/usr/sbin/sendmail,-oi,mail til mobilen"
`----

Ivar Madsen

Der søger et link til gratis satalitbiler med hurtig opdatering efter
bildet er taget,,,

Fra : Klaus Alexander Seis~

Dato : 18-07-03 16:18

Ivar Madsen skrev:

> mail til news-@milli.dk (den jeg bruger her på usenet) med afsender
> @milli.ddk bliver fanget af ovennævnte filterregel, hvorfor dog det?

Kan det være fordi du har et pipe-tegn efter dun? Så matches "news-"
nemlig grådigt af ".*()".

// Klaus

Fra : Ivar Madsen

Dato : 18-07-03 17:33

Klaus Alexander Seistrup skrev Fredag den 18. juli 2003 17:17 i
dk.edb.system.unix:

> Kan det være fordi du har et pipe-tegn efter dun? Så matches "news-"
> nemlig grådigt af ".*()".

Der var den.

En ting der iretere, når man skal lede efter fejl, og søger i logfilen
(her pm.log) er at der ikke er nogen adskiller mellem de forskellige
mail, hvordan skriver jeg f.eks. nedestående i pm.log filen?

"

Ny mail starter her

#

alså en tom linie, en tekstlinie, afsluttende med en tom linie.

Jeg kunne godt tænke mig at kunne sende en komando fra min mobil, vil
godt have subject skal indeholde et PW, og body så"en liste af
komandorer der skal udføres, hvordan gør jeg det?

Fra : Klaus Alexander Seis~

Dato : 18-07-03 20:12

Ivar Madsen skrev:

> [...]
>
> Ny mail starter her
>
> #
>
> alså en tom linie, en tekstlinie, afsluttende med en tom linie.

#v+

NL   = "
"

LOG   = "$NL"
LOG   = "Ny mail starter her$NL"
LOG   = "$NL"

#v-

// Klaus

Fra : Ivar Madsen

Dato : 18-07-03 20:44

Klaus Alexander Seistrup skrev Fredag den 18. juli 2003 21:11 i
dk.edb.system.unix:

> #v+
>
> NL = "
> "
>
> LOG = "$NL"
> LOG = "Ny mail starter her$NL"
> LOG = "$NL"
>
> #v-

Næ, ikke helt,,,

,----[ sftp://server/home/server/pm.log ]
| procmail: [9367] Fri Jul 18 21:35:42 2003
| procmail: Assigning "NL=
| "
| procmail: Assigning "LOG=
| "
|
| procmail: Assigning "LOG=Ny mail starter her
| "
| Ny mail starter her
| procmail: Assigning "LOG=
| "
|
| procmail: Assigning "LASTFOLDER=backup"
| procmail: Opening "backup"
| procmail: Acquiring kernel-lock
`----

Der er vist noget der mangler, for at få procmail til at forstå at det
er noget der skal i logfilen, som enty, og ikke som error,,,
Min procmailrc starter således,,,

Fra : Klaus Alexander Seis~

Dato : 18-07-03 21:18

Ivar Madsen skrev:

> Der er vist noget der mangler, for at få procmail til at forstå
> at det er noget der skal i logfilen, som enty, og ikke som error,

Nej, det fungerer ganske fint her.

Prøv at sætte VERBOSE="off" og prøv igen.

// Klaus

Fra : Ivar Madsen

Dato : 18-07-03 23:15

Klaus Alexander Seistrup skrev Fredag den 18. juli 2003 22:18 i
dk.edb.system.unix:

> Nej, det fungerer ganske fint her.
> Prøv at sætte VERBOSE="off" og prøv igen.

Det hjalp.

man procmailrc
| VERBOSE You can turn on extended diagnostics by setting this
| variable to `yes' or `on', to turn it off again set it to
| `no' or`off'.

Og det er væsentlig info der forsvinder, når man skal finde udaf
hvorfor den ikke gør som man vil have den til,,,

Men en afart af det du forslog, giver stadig en tydelig adskillelse af
mailene, og fylder ikke så meget, så jeg kan leve med det,,,

Fra : Jacob Bunk Nielsen

Dato : 18-07-03 17:22

Ivar Madsen <news-@milli.dk> writes:

> Der søger et link til gratis satalitbiler med hurtig opdatering efter
> bildet er taget,,,

Kan du bruge <http://www.dmi.dk/vejr/noaa/noaa1.html>?

Jeg henter selv radarbilleder fra DMI. Dem bruger jeg i en lille
applet i min WindowMaker.

--
Jacob - www.bunk.cc
Think honk if you're a telepath.