Omlagt 4000m2 græsplæne
Fra : Ole

Dato : 18-07-03 10:48

Jeg vil meget gerne have omlagt min græsplæne. Men er ikke sikker på
hvordan og hvornår jeg gør det?

Evt. hvad koster det for at få en Prof. til det, og er der en der har en
adresse i Nord-Jylland

Fra : Mads Lie Jensen

Dato : 18-07-03 13:45

On 18 Jul 2003 09:48:28 GMT, Ole <okFJERNXYZ@FJERNXYZadr.dk> wrote:

>Jeg vil meget gerne have omlagt min græsplæne. Men er ikke sikker på
>hvordan og hvornår jeg gør det?

Hvis du selv vil gøre det, så bør du i hvert fald gøre dig selv den
tjeneste at sætte nogle kroner af til leje af maskiner. Det går så
utroligt meget lettere med det rigtige værktøj, f.eks en
stennedlæggerfræser.

Tidspunktet.. tja.. lige nu er det i hvert fald ikke godt, der er for
tørt. Det er bedre at vente til der igen kan forventes regn med jævne
mellemrum, august vil være et godt tidspunkt. Der er stadig så varmt at
græsset spirer hurtigt og gror godt til.

>Evt. hvad koster det for at få en Prof. til det, og er der en der har en
>adresse i Nord-Jylland

Prisen afhænger meget af hvor regulært stykket er. Et firkantet stykke
uden forhindringer kan jo ordnes meget hurtigere end hvis det snor sig
om huse, brændeskure og masser af træer.

http://www.gartneriet.dk

Fra : Lars Marquart

Dato : 18-07-03 14:35

Vi vil da altid gerne komme og give et uforpligtigende tilbud, men prisen er
afhængelig af mange forskellige ting, men som et ca. tal med alt ca 9 -10
kr. pr m2

Hvor i Nord-Jylland er det?

Hilsen Lars

Fra : zigge

Dato : 18-07-03 23:48

"Ole" <okFJERNXYZ@FJERNXYZadr.dk> wrote in message
> Jeg vil meget gerne have omlagt min græsplæne. Men er ikke sikker på
> hvordan og hvornår jeg gør det?

Vent til græsset begynder at gro igen til efteråret. Sprøjt så hele stykket
ned med Round up. Efter tre uger fræser du stykket med en efterhængt
fræser - glem alt om at bruge en 5 HK hobby-fræser. Læg et lag fint sand ud
svarende til ca. 2cm og fræs stykket i 10 - 15 cm dybde. Hvis du fræser
dybere bliver jorden for løs og græsset gror ikke bedre i det. Ret nu jorden
af og så som normalt.

Jeg har selv lagt plæne om efter denne model, med godt resultat. Dog ved
hjælp af en grå Ferguson og en harve (lidt større stykke :) Plænen var flot
og tæt næste forår ved klippesesonens start.

Mvh
//zigge