BD-60 konstruktion under loft
Fra : Lars Knudsen

Dato : 17-07-03 07:47

Hejsa,

Jeg har fået et nyt tilbud på husforsikring hvor der er krav om BD-60
konstruktion mellem hovedhus og udbygning. Det vil i praksis sige, at der
skal laves et sådan konstruktion på loftet, der er et ganske almindeligt
skråt loft med eternitplader på.

Er der nogen, der har en idé om hvad det koster at få etableret sådan en?
Har set at Rockwoll har batt's til det - men en mur i gasbeton eller noget
kan vel også gøre det...

Det er jo et gammelt hus (1860) med træbjælker hist og pist - blandt andet
bjælker inde i huset der løber mellem hovedhus og udbygning, vil de udgøre
et problem i den forbindelse?

Jeg har allerede i dag en forsikring hvor der ikke er tilsvarende krav, så
det er nok relativt sandsynligt at jeg bare beholder den - men ville
alligevel høre, om der er nogen erfaringer?

** Lars

Fra : Ukendt

Dato : 24-07-03 05:34

BD60?

Det er relativt velbeskrevet i diverse vejledninger omkring brandsikring,
men hvis man eks. kigger hos Danogips kan man få en opskrift som går ud på
at lave et loft med 2 lag 13mm gips.

Mvh. Marc

Fra : Martin Christiansen

Dato : 24-07-03 18:48

"Marc Friis-Møller" <marc_fmathotmaildotcom> skrev i en meddelelse
> BD60?
>
> men hvis man eks. kigger hos Danogips kan man få en opskrift som går ud på
> at lave et loft med 2 lag 13mm gips.

Og lidt til.... 2x13 mm gips er ikke alene nok til BD-60.

Mvh - Martin

Fra : Lars Knudsen

Dato : 25-07-03 07:28

Hejsa,

"Martin Christiansen" <mc@city.invalid> wrote in message

> Og lidt til.... 2x13 mm gips er ikke alene nok til BD-60.

Jaeh - nu endte jeg så med at bede forsikringen annullere den police og bede
det "gamle" forsikringsselskab om at lade forsikringen fortsætte der. Så er
det problem ude af verden.

Da også frækt bare at skrive en sådan klausul ind uden at gøre opmærksom på
det på en lidt mere eksplicit måde end midt ind i policen.

** Lars